söndag 14 september 2008

skrik och tandaknisel

Nu har min son på 5 månader fått sina första tänder, två stycken på en och samma dag. De började så smått komma upp till ytan den 6/9 men nu är det snart upe helt. Visst har vi haft mer gråt än vanligt men jag tycker inte att det är så farligt. Däremot så tycker jag att han biter på allt och han tycker det är riktigt skönt att få dra tänderna efter någonting, gjorde sina första bitmärket i bordet för två dagar sedan.

Annars så händer det inte så mycket i mitt liv just nu, jag jobbar, ser över djuren, tar hand om sonen. Det där vanliga som mammor brukar göra om dagarna. Inte så mycket alltså men endå en hel del. Nog mycket för att inte hinna kolla något på tv, jag får se på tv när jag jobbar hela nätterna.

Idag fyller min morbrors sambo år så vi ska på kalas, det blir min sons första kalas där han är hyfsad medveten om vad vi gör. De tidigare kalasen vi varit på har han sovit sig igenom, när han var riktigt liten sov han konstant och det har nyss blivit ändrat på (kan ha med tänderna att göra).

Min vovve fick ha kvar sitt namn Hagrid, han är en riktigt liten buse, men inte alls som våra draghundars valpar. Han är lugn och lyssnar väldigt bra. Man ser redan nu att han har en dragning till barn, speciellt min son, men de nadra går helt okej att leka med. Men de kommer nog att hitta på bus ihop när de blir äldre. Min son skrattar bara åt honom när han kommer och ska pussa honom i ansiktet, det är visst riktigt roligt.

Men nu blir det nog färdig skrivet för idag, ska passa på att vila lite nu innan han vaknar nästa gång för sen blir det inte mycket vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar