söndag 27 december 2009

äntligen är julen över

Äntligen är julen över och en helt vanlig vardag kommer. Jag har haft fullt upp och har väl fortfarande grejer att göra men inte alls lika stressiga saker.

Barnen blev nöjda med sina julklappar och det blev även jag och mjukis. Barnen har lekt med sina grjer nästan hela dagarna och det är svårt att välja vad man ska leka med så därför ligger alla grejer över hela huset för man leker bara korta stunder med dem...och gud nåde om mamma eller någon städar upp grejerna...då är det ett måste att hämta och leka med dem med en gång.

Vad mer har hänt förutom trevligt sällskap och god mat och fika??? Inte så mycket, jag längtar tills vi får färdigt köket här inne så att man kan leva ett hyfsat normalt liv.

En grej som jag är lite avis på är de människor som har barn som de kan ta och klä ut och hinna få kort på det...och korten blir bra...själv så tänkte jag göra ett gulligt julkort...det blev kort med tårar och tomteluvorna i händerna och ville inte alls vara i närheten av varandra...så ni kan gissa vad kontentan blev...inga julkort

mina barn brukar komma överens men icke så nicke den här gången skulle de inte vara det så mamma blev utan söta julbilder. Jag glömde även ta fram kameran när de skulle få sina julklappar så jag fick inte ens såna kort....tur att denna jul är över för jag har inte gjort annat än stressat runt och inte fått något vettigt gjort....tur att det är ett år kvar till nästa jul och då ska vi vara här hemma så inget stress hit och dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar