fredag 2 juli 2010

oj så länge sedan jag skrev

Nu börjar allt gå tillbaka till det normala....jag är trött och slut av många jobbiga dagar. Jag vet inte riktigt när jag satt här senaste....orkar egentligen inte skriva så mycket men några rader kommer och sedan kommer det nog att komma några bilder, men det ser vi ju när det blir.

Jag kan ju berätta att jag äntligen fått min karl :) Som säkert alla vet. Lördagen den 26/6 gifte vi oss och allt var perfekt, precis som jag ville ha det. Till bröllopet fick jag se mina kompisar ansikten som det var så länge sedan jag sett. En av dem hade jag inte sett på tre år och gissa om jag var glad och se henne. Har sagt att vi ska åka ner över och träffas igen och umgås, det var riktigt skoj.

Sen då...jo Casper lyckades spruta avfettning i ögonen på Laban under måndagen den 28/6 så då blev det vårdcentralen och sedan ambulans ner till akuten. Ögon hade hunnit stänga så vi fick träffa en barnläkare och vi fick någon slags kräm som skulle smörja. Sedan skulle vi få en akuttid nästa dag på ögon, de skulle ringa om en tid men när ingen hade ringt och Laban bara grät och grät och grät så bestämde vi att åka ner. Vi ringde barn och fick tillslut komma till en ögonläkare. Själv tycker jag att det var rätt dåligt efterom man är i ett sånt läge en ganska orolig förälder. De kunde inte se så mycket eftersom han vägrade öppna ögonen så det blev att vara kvar i stan till dagen efter och då fick de kika, men han ville inte då heller så vi fick åka hem och vänta. På kvällen öppnade han sina rödsprängda ögon och var riktigt ljuskänslig. Idag fick vi ringa och berätta hur det var med ögonen. Det är mjukis som ringde så jag vet inte vad som sas men jag gissar att det inte är något man behöver vara orolig för. Han kollar hela tiden nu men man ser att han är ljuskänslig då han bra kollar ner i backen. Men natten var lugn och han får inte sina utbrott längre som han har haft de senaste dagarna. Så det passade bra att han blev okej nu just innan jag ska åka på jobbet.

Så vad händer i helgen då? Jo jag jobbar natten mellan fredag och lördag, sedan på lördag är det 30 års kalas för min bror och sedan natten mellan söndag och måndag så är det jobb igen. Sen till veckan så är det festivalen som vi har planer att gå på om inte något annat dyker upp. På torsdag ska mjukis på arbetsintervju i Piteå, se vad de säger där och se hur det blir för hans framtid. Men jag hoppas vi får veta snart då jag är less på att inte veta om hur man kan planera våran framtid.

1 kommentar:

  1. Hej hej.. Tänkte bara säga grattis till er båda... Vad roligt att ni tagit det stora steget.. ;)

    SvaraRadera