lördag 11 augusti 2012

inget går som jag vill just nu

jag har hamnat i en period just nu där inget går som jag vill. Kan ha att göra med att sommaren lider mot sitt slut och jag har redan ångest över de mörka nätterna......väntar fortfarande på att sommaren ska börja....alltså kan jag ju säga att den här sommaren har inte varit den bästa.

Sen har jag väl börjat fundera lite på vad jag vill med mitt liv och så vidare....där går inte planerna som jag vill heller så jag får väl se vad som kommer sk fram över men tror inte att det som kommer är något jag vill göra...så hur ändrar man sin livssituvation....ja antingen flyttar man och börjar på en ny kula....funkar inte så bra då jag har en man som inte vill flytta och vi har heller inte råd att flytta så det kommer inte på frågan....något annat då...man kan alltid se vad framtiden har att erbjuda med jobb här i jörn....typ helt obefintligt då jag måste ha typ fem olika currykryss med mig vart jag än går....starta eget går inte så bra heller...vad finns det mer man kan hitta på att göra....studera,...har inget läsar huvud och inget körkort så jag tar mig inte så långt....men som sagt man får väl ta en dag som kommer och se vad den har att erbjuda....jag hoppas i alla fall att det snart kommer något positivt som jag kan uppskatta....typ att det är ca 4-5 månader kvar tills det är -25 grader kallt och en massa snö....känner hur den positiva energin kommer farandes...eller????

Nä bättre tankar måste fylla mitt huvud och som sagt går det inte då bra....funderar allvarligt på att kasta bort telefonen, slänga allt som har med tv, internet att göra och bara isolera mig från omvärlden, typ hitta ett hus i skogen (inte det här huset jag bor i då) utan ett annant hus där ingen vet att jag bor...ta med mig mina djur och familj ut i skogen och bara vara.....men verkligheten hinner alltid ifatt och man tar alltid sitt förnufft till fånga och livet fortsätter som vanligt.....

det är inte så att jag inte trivs på gården eller med mitt familjeliv...men det känns som att något saknas i mitt liv, eller jag känner mig instängd....och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur från det här.....positiva tankar kanske skulle gå, det är bara så svårt att hitta det där lilla positiva

det är som de där lektionerna man gjorde på skolan...skriv 5 bra saker om dig själv och 5 dåliga....jag kunde fylla mitt papper med dåliga saker då och inget positivt den gången heller....typ så känns det....men då fick vi skicka runt en lapp i klassen och de i klassen kunde fylla i...kanske inte så mycket till hjälp då och inte så mycket till hjälp nu heller men hur det än var så fick man något positivt ner klottrat på ett papper....nu har jag bara mig själv och att skriva "snäll" på ett papper idag gör inte mitt liv ljusare....jag vet jag är snäll....jag är för snäll kan jag tänka fast samtidigt kanske jag inte är snäll för då kanske man hade haft mer folk runt omkring sig? Nä jag vet vad mitt bekymmer är och det är att jag tänker för mycket....om jag bara inte skulle tänka och vara hjärndöd för ett tag så kanske livet flöt på lättare...sen skulle det uppskattas om man fick sova också....en semester skulle inte sitta fel....men det har jag inte tid med.....nä just nu är det tungt men jag hoppas som sagt att det blir bättre.....

utställning blir det i alla fall den 25 något att se fram emot :) Det är Vietas och Apache som ska ställas ut och där får vi hoppas att det går bra....sen hoppas jag att det även att jag kommer få svar och hjälp den 28 med ett bekymmer jag eller rättare sagt det är inte jag utan det är min son som har bekymmer så jag hoppas vi får svar och hjälp i hans fall inte bara för att det skulle underlätta för mig utan för honom om inte annat. jag hoppas verkligen, ska nog ha med mig min karl så att jag får backup mot läkaren, det kanske tar en på allvar om min man är med. är det bara jag så är jag bara en bekymrad mamma.

Sen om jag ska tänka positivt så går det väldigt bra i min träning med min 2 åriga häst...inte för att vi gjort så mycket ännu och idag bråkade hon lite och testade men i övrigt har det gått bra idag. Nu när hon har börjat fatta grejen så måste hon ju testa och se om hon kan bestämma....två tjurskallar möts och allt handlar om viljornas kamp...men än så länge är det jag som vunnit alla kamper och jag ska se till att fortsätta med det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar