onsdag 25 juli 2012

sommaren är kort, det mesta regnar bort

jag har inte skrivit på ett tag, vi har haft fullt upp här på gården, som det brukar vara sommartider. Även om det regnar ska det göras nya grejer hela tiden. Vi har hunnit med att vara på en veckas semester dock, riktigt trevligt, men vädret hade kunnat vara bättre.

Alla som känner mig väl vet av att jag hatar vintern och hösten och allt som har med mörker och kyla att göra,,,jag tycker inte moder natur har varit på min sida det senaste halvåret och som det ser ut nu så kommer inte resten av halvåret att vara mig till lags heller ;) Jag hatar inte snön men jag tycker inte om kylan och inte heller tycker jag om snön när det kommer innanför dörrarna...tycker heller inte om regn som kommer innanför dörrarna. Allt är blöt, trist och tråkigt. Så den här sommaren har nog varit en av de mest onda sommartiderna någonsin i mitt liv. Det går inte en dag utan regn och blöta barn och hundar, det är kallt och jävligt och jag väntar fortfarande på att det ska bli sommar...inte nog med det har jag upptäckt att det börjar vara mörkt på nätterna...så i mina ögon sett är sommaren över och hösten står inför dörren med ännu mer mörker, kyla och regn, sen väntas det en massa månader med snö och kyla innan den härliga våren och värmen kommer....jag får hoppas att det kommer bli sommar även nästa år men som den är i år kan jag verkligen fundera på om detta kommer ske. I mina ögon sett känns det som att domedagen är nära och moder natur håller på att förinta lilla mig. Dock är det bara jag som tycker detta är hemskt då min man och barn och mina föräldrar älskar vintern och tycker att vi går åt "bättre" rider...hur kan man bara tycka något sådant....är jag bitter nu så vill jag inte veta hur jobbigt jag kommer ha det till vintern...har försökt med positiva tankar men mina positiva tankar börjar även dom att ta slut....usch fy och blä säger jag bara

nä nu måste jag skriva något annat roligare så att jag slipper tänka på detta skitväder....de har lovat sol i någon dag nu så man kan ju hoppas att regnet inte faller en dag i alla fall.

En grej som förhoppningsvis är positiv här till hösten är att vi har parat våran sibbe tik idag så jag hoppas att det kommer små sibbevalpar i höst, sen har jag bestämt mig för att ställa upp i en utställning, dock inte med egen hund utan förhoppningsvis den blivande pappan till valparna. Sen funderar min man på att ställa ut sin sibbekille så vi får se. Något annat positivt som har hänt?

Jo Gombo har börjat tycka fåren är riktigt roliga....lite för roliga då han har bestämmt sig för att inte lyssna på matte när vi är ute hos dem.....eller jag tror han är i en sen trots eller något för att han har inga öron alls eller jo under allt lurv så finns dom men jag tror han gömmer dem med flit ;) För det kan inte bero på att vi har löptikar på gården som får han att tappa förståndet...eller? ;)

En annan rolig sak som skedde idag var faktiskt att jag äntligen fick sätta min son på ryggen på min 2 åringa häst för första gången....eller egentligen för 2 gången men det var så länge sedan (förra sommaren) som han fick provsitta på hennes rygg. Hon är jätte fin att hålla på med, lite hyss hittar hon på ibland men det har inte varit några problem med sadel eller träns eller något annat man slänger på henne. Inte nog med att han satt i sadeln så gick vi några steg och hon var riktigt snäll, inte många steg men några få....hon är ju dock bara 2 år så det är inte så att jag stressar, man ta ett litet steg i taget så tillslut når man sitt mål....hon är dock lite busig vid tömkörning, där vill hon inte riktigt stå still och lyssna utan det är roligare att skutta och se var kompisarna  är och hittar på....men det kommer nog komma lite bilder fram över når jag känner att jag har tid att kika igenom vilka som är bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar