söndag 17 juni 2012

regn

idag för ovanlighetens skull så regnar det ;) jag ska väl inte klaga för det är inte så där jätte kallt men det blir blött och jag har hål i mina stövlar....dags att inhandla nya tror jag. Men i alla fall så stoppar inte regnet mig, Jag och min familj är gårdsvakt till min mor och far och det är inte så mycket mer jobb med att vara det då de bor ca 10 meter ifrån oss men i alla fall så har vi fått sand till sandlådan....12 ton sand som vi håller på att skotta ut runt lekställningen, kommer en bild då vi är klara. Sen har vi stängslat så att fåren har fått komma ut på sitt grönbete. Jagh ar även hunnit med de vardagliga sakerna tvätta, städa, baka och diska.

Allt det har man hunnit med och dagen är inte slut, nu ska vi äta och sen blir det att fortsätta med sanden tror jag.

Vad gjorde jag de andra dagarna då? Jo det har varit att skotta sand, det kom i lördags så vi hade det vi gjorde då, vi gjorde färdigt veden, tränat hundar, sett åt om hästarna som går en bit i från gården. Sen de vardagliga sysslorna eftersom inte fåren var ute så var det att ta hand om dem m.m.

Jag har hunnit leka kurra gömma med barnen och Gombo, barnen fick gömma sig och gombo leta reda på dem...inte det bästa då mina barn tyckte det var roligt att byta göm ställen under tiden han letade så han såg dem med en gång men men kul hade vi :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar