tisdag 12 juni 2012

mycket att göra

Senaste tiden har jag inte haft så mycket tid att blogga, men det ska kanske bli bättre med det vi får se helt enkelt, det är så mycket som ska göras, hästar ut på bete, fårhagar ska göras så att de kan komma ut och gammla stängsel ska ner och sen ska man hinna jobba där emellan och ta hand om familj och söka jobb...har väldigt många bollar i luften, hoppas det blir lite lugnare snart då man börjar känna sig lite slut av alltihopa .

Gombo har hunnit bita på svansen så det blev en kraftig infektion, jag hade tänkt ställa ut honom men nu så blir inte det av utan det blir att se över hans svans och hoppas att han slutar bita nu när infektionen har gett sig. Veterinären sa att det var vanlig när pälsen började växa ut igen så vi får hoppas att det bara var en sån liten grej.

Min st bernhard har också fått tratt på sig då det blivit en massa fukteksem i pälsen på honom. Inte roligt när det blir så blött och fuktigt, det är som att det skulle vara rötmånad under dagarna och kalla höstnätter på nätterna. jag vill ha sommar och sol...och det fick vi smaka på idag så jag hoppas att det fortsätter så här. Lite roligare att vara ute och pyssla på när det blir sånt här väder.

Hästarna har som sagt äntligen fått komma ut på sitt bete, väldigt blött och det regnade väldigt mycket men de blev glada i alla fall :) Känns skönt när man väl får ut djuren då det är som att de vet att det är dags, de blir oroligare och vill bara ut. man ser hur de spanar efter de gröna gräset och man kan nästan se hur det vattnas i munnen på dem.

Fåren ska få komma ut så fort vi fått vårat stängsel så att vi kan sätta upp det. Jag köpte ett nytt stängsel då fåren införskaffades i höstas och jag tog för givet att det gick att ha samma fårnät som vi haft tidigare till tidigare får, men tyvärr så var det sönderrostat och ihopknövlat så mycket så jag valde att köpa ett nytt nät....fåren skriker och ropar hela dagarna, även de vill komma ut så jag tycker det ska rappa på med beställningen så att de också får komma ut i ljuset och äta lite grönt gott gräs och jag kan få börja på mitt nästa projekt....

...att städa och rensa i ladugården, ska bygga om lite grann och fixa till så jag hoppas verkligen att de får komma ut så att jag kan börja där inne. Sen har jag ju även övervåningen på huset här jag ska ta iyu med, vi håller på att ska renovera det, men det går inte så fort då det saknas timmar på dygnet tror jag. Just nu är det ved fixning innan herrarna kan fortsätta där uppe.

men jag har hunnit med att fota lite grann så det kommer väl upp bilder någon gång här fram över när jag har tid och ork på att lägga upp bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar