fredag 8 oktober 2010

blandat

Nu är vi förhoppningsvis friska. Det har varit magsjuka och feber om vart annat, men idag så är barnen på dagis och jag har hunnit städa i alla fall. Få se vad som dagen erbjuder senare idag, men det blir garanterat att gå ut till ladugården för att kika in små nöffarna när barnen kommer hem. Ska försöka få kort på dem och lägga ut. Våran gylta fick hela 14 st men en var död så vi har 13 st små grisar som är hur söta som helst.

Annars så har det inte hänt så mycket då man varit sjuk, men jag hoppas att jag ska hinna med något mer under helgen i alla fall. Till veckan ska jag försöka ta mig till stan för att uträtta några ärenden, om det inte blir till veckan får det väl bli veckan där efter eller när mjukis är ledig, jag vet inte ännu men jag skulle behöva springa på stan utan barnen i alla fall.

Nä nu ska jag fortsätta med att mata sköldpaddorna, det är några stycken som ska ha mat och sen blir det nog i helgen att se till så att de får en bolåda så att de kan få bo varmt och gott under vintern. jag skulle vilja hinna göra det färdigt innan backen fryser så det får inte bli för kallt än.

Sen kan jag nog tala om för er att Casper och Laban längtar efter snön, de var och hämtade ut pulkorna här om dagen för att åka med, de såg lite besvikna ut när de inte kunde åka med dem. Sen blev de riktigt arg när studsmattan försvann från gården, försökte förklara för dem att den skulle komma fram till sommaren, men det hjälpte inte.

Men idag så har de inte hunnit fråa efter den, däremot så tyckte de att julen skulle komma så att vi kunde ta in en julgran...få se vad jag hittar på här inne till jul, men jag ska försöka få in en julgran, vet inte riktigt vart jag ska ställa den dock men någonstans ska jag nog hitta en plats :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar