fredag 8 oktober 2010

myskväll

När jag hade hämtat pojkarna från dagis så blev det en sväng in till grisarna, sen blev det skogen och senare gick vi och hämtade posten. Vi blev inte ute så länge då jag råkade glömma bort att Casper var utan blöja så det hände en liten olycka. I alla fall så gick vi in och det blev lite mys framför tven då Casper var lite trött, han blev dock väldigt sotis när Jennys pojkvän PJ dök upp och satte sig bredvid Jenny......hon är ju dock hans favorit moster eller kanske lektanten :)

Sen blev det middag och lite bråk, då Casper bestämde sig för att inte äta men efter att hamnat i sin säng en liten stund så åt han upp maten. Sen blev det ut och han hjälpte mormor med att träna ett hundspann och Laban blev skitsur för han ville åka fyrhjuling så när de kom tillbaka så fick Laban fara ut på en sväng med morbror Mats.

Sen blev det att göra kväll för djuren och sedan blev det myskväll :) Den gick riktigt bra, trodde inte att den skulle bli så bra då båda var trötta och lite sura. Jag förväntade mig mer bråk än att sitta och titta på tven. men den blev lyckad, de åt sina popcorn och drack dricka medan de såg på alvin och gänget. Sen blev det saga och i säng. Casper underhöll mig med att sjunga bä bä vita lamm innan sagorna och sen ville han höra bu och bä som jag tyvärr inte har så jag måste nog leta reda på någon sådan bok. Sen somnade de snällt i sina sängar och jag får hoppas att de sover bra i natt.

Laban var orolig förra natten, det var ett tag sedan han hade ont i magen om man inte räknar med magsjukan så jag vet inte vad det är. Han åt lite sås med rädde i hos farmor om det var de som gjorde det eller om det bara var. Men nu ska ja bli lite hårdare på att kolla. Har sagt åt dais att inte ge honom mjölk för att se om det är det som är bekymmret. Det är så tråkigt dock om det skulle vara det för han älskar mjölk och då menar jag älskar det...han skulle nog kunna dricka hur mycket som helst.

Nä nu ska jag ta och surfa lite på nätet medan jag väntar på att mjukis ska komma hem....han var inte borta så länge, trodde han skulle bli borta mer men ödet vill något annat.....en maskin gick sönder så han åker ner med en massa grejer som ska lagas visst till östersund på måndag...blir borta några dagar sedan får man se när han dyker upp...men han är i alla fall hemma nu under helgen i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar