tisdag 3 augusti 2010

massor och ingenting

ja det har väl hänt massor men man kanske inte tycker att det har hänt så mycket. Jag har anmält barnen till dagis så jag väntar på att få besked snart om de får börja dagis eller om jag fortfarande ska ha dem hemma.

Det går riktigt bra att vara hemma själv med barnen, men det är klart att det är ensamt och man saknar mjukis. jag hoppas han inte blir borta så länge som det är tänkt för jag kommer att bli tokig annars men vi får väl se om han kommer hit upp till norrland kan man alltid hoppas att man hinner se honom någon dag.

Casper håller på att lära sig cykla...det går väl ci så där han ska bara plocka blåbär eller kolla svampar eller buskar...ja allt förutom sitta på cykeln.

laban bara klättrar och slår sig hela tiden, vet inte vad man ska göra...kanske rulla in honom i bomull eller något, han har inte riktigt insett att han inte klarar allt storebror gör.

jag fick veta att en släkting ska vara med i postkodslotteriet...de hade vunnit 900 000 kr...inte fyskam önskar att det vore jag men den här familjen behövde pengarna så jag är glad för deras skull....det finns alltid någonstans man stoppar pengarna och deras hus är under renovering och deras bil hade just gått sönder så jag tror pengarna kom väl till pass :)

Som sagt det har inte hänt så mycket man är mest trött och sliten, springer efter pojkarna hela dagen och på kvällen vill man bara ha tid för sig själv men det är inte lika kul när mjukis inte är här, tven har aldrig varit min favorit och det är dessutom så tråkigt att se på den själv....undra hur jag överlevde innan jag träffade honom? Inte nog med det så är man uppe halva nätterna för Laban håller på att få de sista tänderna...äntligen...jag har väntat på dessa tänder och det ska bli så skönt nu när de är framme...jag kan ta att han är orolig om nätterna bara de kommer fram så att det blir lugnare.

till helgen ska jag jobba igen, jag vet inte hur det ska gå men jag tror det ska gå alldeles bra, min mor har lovat att vara barnvakt och jag fick veta att skolorna började om den 24 här i jörn och det är ju bra för då kanske mamma kan vara barnvakt nästa gång jag jobbar också. Det blir svårare när skolorna sätter igång.

Imorgon kommer mamma och pappas nya fosterbarn på besök, blir intressant och se vad det är för någon tjej hon skulle visst tycka om djur...nä nu ska jag gå och göra någon nytta medan barnen sover.

1 kommentar:

  1. sv: jo han tyckte de va super kul!:) japp de va hon!:):)

    //frida ( www.shooooo.blogg.se )

    SvaraRadera