torsdag 1 oktober 2009

fortfarande less allt

Jag är verkligen less på allt...jag är sjuk men tror folk att man ska få ta det lugnt så tror de fel. Jag har inte fått sova på flera nätter har slutat räkna dem tror det är veckor, man går som i en dimma, jag kanske borde söka hjälp för det. Jag kommer aldrig att klara av att gå tillbaka till jobbet om det ska fortsätta så här. Det är som att jag inte har ro i kroppen att sova och när jag väl sover så har jag mardrömmar...ibland längtar jag efter att få gå och lägga mig tidigt och få sova en hel natt utan några störnings moment och få sova ut på morgonen....är väldigt avundsjuk på min karl just på den biten. Han går och lägger sig och sover hela natten utan bekymmer, han får oftast sovmorgon dessutom (förutom nu när han går kurs). När han är sjuk får han fortfarande få känna sig sjuk. Vill jag gå och vila för att jag har ett huvud som håller på att explodera under dagen blir alla sura och tvära så jag har slutat att säga att jag ska gå och vila...de får väl ta mitt sura humör istället...

...nä nu ska jag sluta klaga, har tagit en massa gulliga kort på laban när han ligger naken på fårpläden...jätte söt blev han på korten, han är som sin bror en riktig linslus. Jag har äntligen fått tag i prästen och riden är nu satt för den stora dagen. Så nu ska jag bara kontakta själva exp för att upptatera dem och sen kan jag sätta igång med inbjudningskorten....

...känns dock som jag inte har orken till det, men jag får väl försöka hitta den på något sätt...just nu är jag allmännt less allt som sagt, jag mår dåligt av att bara slå upp ögonen på morgonen, önskade att det fanns något sätt att ta sig ur det här på ett enkelt sett....men tyvärr så är det bara jag som kan göra något åt det hela....man kan ju alltid hoppas att sommaren snart är här...kommer nog vara så här fram tills soen börjar lysa och värmer min kropp...det är som sagt inte min årstid just nu...kallt, ruggigt, mörkt, blött...ja allt som inte faller mig i smaken. Min mor älskar hösten och framför allt vintern...vet inte vad hon ser i det, men det är väl tur att någon tycker om de årstiderna också...själv hatar jag dem...hatar att se frosten på morgonen, då vet man att det är kallt, jag hatar att behöva pälsa på mig 20 lager kläder bara av att gå ut i 10 min...jag hatar att klä barnen så att de ser ut som korvstoppade michelingubbar och höra dem gråta för att de inte tycker om kläderna....nä tacka sommaren det är min årstid. Det hemska av allt är nu när man har barn så vill de vara ute i snön när den kommer...det är hela 7 månader kvar tills jag tinar fram...jag måste nog flytta från norrland i alla fall...finns det någon del av sverige som har ca 3 mån vinter dec- feb 2 mån vår mars-april och resten sommar...hade varit riktigt skönt att slippa hösten :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar