fredag 2 oktober 2009

lite mer klagoord....men även lite annat

ännu en sömlös natt kommer det att bli och tidiga dagar....önskar att jag kunde ta sovmorgon men tyvärr kan jag inte det eftersom jag har en sambo som är så trött så han måste gå och lägga sig tidigt plus ta sovmorgon, han bryr sig inte om barnen gråter och knuffar jag i honom så grymtar han och somnar om...tack för den att vi har skaffat en familj ihop....känner mig riktigt besviken över detta faktiskt, men samtidgt tränar jag ju för om jag skulle någon gång mot för modar bli ensam mamma...jag skulle klara jobbet galant, det tråkiga är att de skulle nog inte få tillbringa så mycket tid med pappa...fast det har nog med hur gammla det skulle vara....men förhopningsvis skulle aldrig detta ske men man ska aldrig säga aldrig....men som sagt man kan ju alltid hoppas att det aldrig kommer att ske, kommer dock inte ske på ett bra tag i alla fall, men ett är säkert och det är att det kommer aldrig bli ett till barn, två få räcka, jag får nöja mig att bara bli farmor och aldrig mormor när jag blir gammal...

... något annat som har hänt...jo min mor skaffade sig en pointervalp som casper är livrädd för...han har skrikit och gråtit hela dagen, inte nog med det har han hafft lite feber igen, dock inte så mycket...tror det kan vara förkylningen där också, vi värkar aldrig bli av med den. Men jag hoppas att det kommer gå bättre imorogn och att han inte är lika rädd för valpen, nu ikväll gick det ändå mycket bättre än vad det gjorde i morse....

...på labans front så vände han sig från rygg till mage idag, men jag tror det var en ren slump eftersom han var arg men det är inte långt borta i alla fall. Han har hittat sitt nya favorit ställa och det är att ligga på caspers fårullspläd....vilken tur att vi ska skaffa en till honom också så att han kan ligga på sin och filosofera...det bästa som finns är att ligga och leka med fötterna, riktigt roligt att se eftersom casper inte var sån...nu sticker föresten labans två små tänder upp riktigt mycket så snart får vi borsta gaddarna på honom också, ska göra ett tappert försök någon dag. Sen har han börjat äta burkmat, fått smaka några skedar, han är inte som casper som slukade allt men det äts utan problem, dock taktiken är lite svår att komma på hur man ska äta.

..casper fick smaka morot/potatispure....det tyckte han inte alls om när han var liten och jag kan medela att än idag kom det ut lika fort som då...men laban gillar den men jag är nog mer på caspers sida än på labans isda på den fronten...den är inte alls god, men då är det inte många barnmatsrätter som är goda...

...nä nu ska jag se om jag ska mata Laban och försöka sova en liten stund...gissar att det blir ca 1-3 timmar i natt med men man kan ju alltid hoppas att man får sova lite längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar