söndag 12 februari 2012

Jag är så less

Jag är less och jag tror att både hundar och ungar är less också. jag är less på att vara sjuk och mina barn och hundar är nog också less på att jag ska vara sjuk. De tycker nog att jag är tråkig just nu :)

Det är tur att man haft karl hemma som har kunnat vara ute med barnen i det vackra vädret vi fått och varit snäll och tagit hand om fåren och hästarna åt mig, så att jag har sluppit anstränga mig för mycket. jag har inte orkat jobba med hundarna, det har bara blivit korta promenader och lite fotografering. Idag när vi hade plusgrader var jag bara tvungen att ta mig ut på en promenad så att jag kunde fota lite "vår" bilder :) Fördelen med att komma ut är att man får upp en hel del slem så man kan andas för en liten stund. Sen är jag väldigt less denna värk man har i kroppen, det känns som man blivit överkörd av en ångvält flera gånger om dagen, kroppen säger sova, en del av hjärnan säger sova, medan den andra säger att man inte kan, man har så mycket man ska utföra och självklart lyssnar man på den lilla biten eftersom den är väldigt duktig på att trycka på det dåliga samvetet.

Nu har min karl åkt igen och nu har man inget val, jag måste vara mer eller mindre död för att få ta sovmorgon på morgonen eller sitta och tycka synd om mig i soffan. Men jag är inte den som klagar i onödan så det ska gå bra. Fast jag inte känt mig frisk så blev det ändå lite mer än vad som var tänkt i helgen. Jag och min familj bjöd min syster och hennes kille på mat ena kvällen och här om kvällen så blev det foundue med dem och min storebror. Det var riktigt gott och riktigt trevligt. Dock var det inte alls lika trevligt att vakna imorse då jag visste att min man skulle åka iväg till jobbet och vara borta två veckor till och en kropp som sa att rör du på dig så dör du. men jag lyssnade inte så noga på det utan steg upp och mina syskon var snälla och tog med sig mina barn på en grilltur ute i det vackra vädret. De tog skoter och åkte ut till våran fikaplats vi gjort upp och satt där och myste medan jag valde att vara hemma eftersom min man skulle åka och jag kände att den där ångvälten hade kört över mig ett par 10 gånger tror jag. Men jag valde i alla fall att ta en kort promenad och fota lite och blev lite bättre på humör, men det är inte alls lika kul att komma hem till ett tomt hus.

Jag ska försöka tömma minneskortet och lägga upp lite bilder, men det kommer nog att komma när jag känner att jag orkar sitta en längre tid vid datorn. Just nu blir det att man går in skriver och läser lite bloggar, kollar mailen och sen så sitter man och sappar på tven och konstaterar att det finns inte ett dyft på tven.

Nu sitter jag och väntar på att min man ska ringa eller rättare sagt logga in på msn så att jag kan säga god natt innan man ska sova....

1 kommentar:

  1. Hu stackare :(
    Här är det influensa också, men jag hoppas jag är i slutet av den nu. Mitt naiva jag tror att jag kommer vakna sprudlande pigg i morgon bitti :)

    SvaraRadera