torsdag 9 februari 2012

sjuk

Jag har hunnit vara sjuk nu ett tag, idag mär jag bättre, men känner mig fortfarande krasslig, dock inte så krasslig så att jag inte kunde vara ute i det vackra vädret. Nu har solen börjat skina och det är inte jätte kallt under dagarna. Man kan känna att solen har börjat värma lite om man står med ansiktet mot solen. Dock väldigt lite men dock lite värme som ger mig lite hopp :). Idag har vi haft -10 så man kan vara ute, under natten hade vi -30 men nu ikväll är det bara -19 så det går åt rätt håll. Inte för att det gjort så mycket att det varit så kallt eftersom jag legat sjuk.

Jag har inte varit döende men jag har haft feber och ont i hela kroppen plus snuva, täppt näsa och ja allt annat som har med förkylningar att göra. Det som har varit jobbigast är att jag varit yr och haft ont i huvudet så jag har inte hängt med mig själv i några dagar, men idag som sagt har jag inte levt på alvedon eller ipren. Igår var nog värsta dagen, men det hindrade mig inte att vara ute och ta några kort samtidigt som jag rastade hundarna. Jag mådde jätte kasst men med dubbla kurer med febernedsättande så valde jag att ta en kort promenad och det gjorde att min näsa blev mindre täpp och snoret rann så förhoppningsvis kom lite slem och snor upp.

Ska lägga upp foton när jag har lite mer ork, nu ska jag sova och hoppas att jag är ännu piggare imorgon då min syster och hennes kille kommer på besök :)


1 kommentar:

  1. Här är det rossligt och förkylt också, urtrist!

    Krya på dig :)

    SvaraRadera