fredag 17 februari 2012

lite bilder och uppdatering på mitt liv :)


Jag är fortfarande inte frisk, men sakta med säkert så tror jag att det går åt rätt håll. jag har inte orkat skriva på ett tag och haft fullt upp med att bara ha koll på barnen och hålla dem sysselsatta. Just nu är de inne i en period att de testar mitt tålamod och det är inte alltid så lätt. man skulle ha behövt klona sig till minst fem personer för att klara allt som behöver göras och hålla koll på barnen. Så fort jag bara tänker på att sätta mig ner och vila eller ska bara göra något annat så hinner de hitta på hyss. medan jag är inne så bråkar de bara men när jag väl vänder ryggen och inte ser eller hör så är det helt plötsligt kompisar och hittar på något hyss ihop....det är tur att de är söta när de sover ;)

ja vad annars har hänt, jo jag fick ett lite otrevligare uppdrag med min kamera den här veckan. Min mor frågade om jag ville hjälpa en kompis till familjen att fota en hund hon fått tillbaka av köparen. Köparen till hunden sa att han var sjuk men det visade sig vara vanvård på hunden ;( Inte alls lika trevligt att fota honom som var att fota mina vovvar. Men det var tur att de fick tillbaka hunden och att han nu kanske får ett bättre liv någon annanstans. Jag är en sån människa som lider med djuren och det är aldrig trevlig att se ett djur må dåligt. När hon fick tillbaka hunden så kräktes han och hade inte den bästa magen. De tog han till veterinären och även där konstaterades det vanvård på hunden. Han fick lite hjälp och med en bra uppfödare och ägare så börjar han må mycket bättre. vad jag har fått veta mår han så mycket bättre nu och jag tror att han kommer få det bra tillslut. Det är inte alla djur som får en andra chans och det är tur att de finns de som är villiga att hjälpa dem :) Jag har själv tagit en del vanvårdade djur och om man inte hade haft så fullt upp med sitt och redan fullt av djur så hade jag nog tagit på mig ännu mera djur i nöd.

Här kommer en liten bild på hur han såg ut när jag var och fotade honom. Visar inte vem hunden eller ägare är pga av att skydda dem, då vi inte vet hur allt slutar.




Sen passade jag på att fota lite när vi fick 5 plus efter denna kallfront som vi haft. jag var så lycklig när det visade plusgrader och det droppade från taket och träden när solen lös på dem :) jag bara älskar våren och även om den inte är här ännu betyder det att det inte är långt kvar nu :) Så jag tog lite kort på istapparna som blev i trädet. Så även om man var sjuk så var man ju bara tvungen att ge sig ut på en liten foto dag :)


denna dag var dock kallare men den blåa himlen njöt jag av, dock inte så lång promenad blev det men lagom lång så att man hann leka lite med kameran


Samma dag som förra men detta tog jag utan att jag visste att jag gjorde det ;) Blev rätt lyckad ändå


Solnedgången under promenaden


Ett till kort som jag inte riktigt hade tänkt ta men en svart hund hoppade upp och tog tag i kamerasnöret och fingret slant....undra om man kan säga att det var Gombo som tog kortet ;) han har kanske en dåld talang ;)


Gombo tycker att han är värd en godis


Gombo försöker hinna i fatt Yerma...vem hinner först fram till matte?


Försökte få en bild på när Gombo kom springandes fram och åter hela tiden, men han lyckas alltid bli suddig, detta var en av de bättre korten.....han kanske är en sån som är bättre bakom kameran än framför???


Gombo med sin nya leksak, en avlång tennisboll som pipper :) Kunde inte bli bättre, man måste hålla utkik så att ingen har tänkt ta den av honom


Det är sånna här kort jag inser att min "lilla" vovve är rätt stor


Kajtum vilar efter ett snödopp


min fina "lilla" vovve Hagrid


Min sötnos Yerma



Min busskorv och charmknutte Gombo


kajtum springer i solnedgång



1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder som får en att verkligen inse hur fint vi bor här ute i "skogen".
    Underbart med naturen inpå husknuten!/Anso

    SvaraRadera