söndag 5 februari 2012

Kallt, kallt och kallt

ja som alla andra tycker och skriver så tycker även jag att det är kallt. Jag försöker tänka positivt och det är att det inte snöar, men idag så självfallet var det "bara" -26 och så snöade det....så då skulle jag tänka på något annat som skulle vara positivt och det blev att jag äntligen fått upp värmen i huset så jag slipper frysa. Det andra positiva måste vara att hundarna tycker det också är kallt, på både gott och ont. Vi har haft som kallast -40 och inte ens grannens polarhundar ville gå ut. Min mor som kör "nakenhundar" (fågelhundsblandningar) fick plocka in dem så de hade 13 hundar inne under den tiden, bara för att de inte skulle få frysa.

Men åter till mina vovvar så tyckte de att det var så kallt så när de sprang mot dörren för att vilja gå ut så var det som en magisk vägg av kyla träffade dem. ! meter innan dörren så vände de om och sprang under köksborded. Jag har fått ta upp dem och kasta ut dem bara för att de ska gå ut och kissa. Båda mina lurviga saker till hundar stod på bron och kollade på mig, de gick inte ner förän de såg att jag också kom ut i kylan. Jag såg deras pratbubbla ovan för huvudet "matte, kommer inte du ut, så går vi inte 1 meter till". Så snäll som jag är så går jag ut och låter de kissa och sedan går vi in i värmen igen. Så det är på både gott och ont, jag har försökt träna Gombo lite här inne, men med barn och andra hundar så går det inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig. Gombo som är van sina promenader och småträningar ute har gått och blivit jätte rastlös och börjat äta på grejer tex tofflor, vantar, mössor osv. Listan är lång. Jag hoppas snart att det blir lite varmare så att jag kan vara ute och träna honom igen. Nu när det har varit så kallt så vet jag även att nere på myren där vi har våra promenader att den blir riktigt kallt, på sina ställen är det nästan 10 grader kallare så det skulle betyda att det är -50 på sina ställen, alltså ohållbart att gå, sen skulle jag aldrig få med mig mina hundar. När jag gjorde mitt försök så stod de på bron och tyckte jag var knäpp och om jag nu ville ha en promenad skulle jag få gå utan dem.

Inte nog att man har en hund som håller på att bli galen så har jag två barn som måste vara ute för annars så klättrar de på väggarna och nu när det varit kallt har jag inte kunnat slänga ut dem (de har även tyckt att det varit kallt inne) så då har jag två små killar som håller på att gå varandra på nerverna och mina med. De slåss, bråkar, och gör att jag måste städa mer än vanligt när de väl sätter igång med att vara sams så hittar de på bus. Så nu önskar jag att det kunde bli lite varmare i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar