torsdag 21 maj 2009

Kan inte sova

jag vaknade kl3.30 och kunde inte sova, kan fortfarande inte sova fast jag är jätte trött. Kan ha med att barnet sparkar så otroligt mycket och magen håller på att klias sönder. Var hos barnmorskan igår om det och hon sa att jag skulle smörja med en mild kortisonsalva. Så jag köpte en och började smörja magen, men det hjälpte nog inte så mycket eftersom jag håller på att klia sönder den. Det är inte alls roligt att vara gravid längre nu när den kliar eftersom man kliar så mycket så det är sår på magen och den är så öm så det går inte att ta på nästan. Fast det gör ont att klia så måste man dit och klia för annars så blir man tokig....nog tjatat om det.

Annars så hände det inte så mycket eftersom vädret inte tillät en att vara ute eller sitta vid datorn (oska och regn) så blev det att man vilade sig en stund medan casper sov. Sen var det fulla puckar och vi gick ut en sväng fast det regnade, som tur var hade oskan dragit förbi redan. Casper hittade den störrsta vattenpölen och parkerade sig i den. På kvällen så klarnade det upp och vi mockade för hästarna och mamma for en sväng med häst och vagn. Casper fick följa men han höll på att somna där han satt och åkte så de fick vända så att han fick nattas.

Själv så vilade jag mest eftersom jag kände mig trött och slut efter att ha jagat min son runt och runt och runt hela dagen så jag tog lite vila där på kvällen framför datorn och tven medan pappa mjukis sövde casper, sedan blev det sängen vid 22 för mig...kan vara därför jag inte kan sova nu.

1 kommentar: