fredag 1 maj 2009

Sol, varmt och lite annat

Igår så blev det att jag åkte bil in till jörn i stället och gick hem....det var jobbigt men jag klarade av att gå hela vägen, men då var jag död sen när jag var hemma. Anledningen till att jag gick hela vägen var för att Casper somnade, när mamma passerade och frågade om jag skulle åka med så var jag nästan hemma ca 15 minuter hem ifrån och sen så hade Casper somnat.

Vem tror ni vaknade när jag sa att han sov och de kunde fara. Jo Casper vaknade när jag såg bilen passera krönet på backen. Men men jag traskade hem och Casper var glad och pigg att vara hemma och få komma upp från vagnen. jag var mer död än levande och ville hälst bara ta det lugnt, men sånt får man inte göra när man är hemma själv med sin son, jag tyckte han hade otroligt mycket spring i benen.

Sen blev det att se elden på kvällen och sen gick vi och la oss vid elva tiden, bäda jag och Casper somnade utan att reagera på något. Imorse så frågade jag min sambo när han komme och han sa vid 24 och då var jag död. Sen vaknade inte Casper förän klockan var 9.30....tror han var lika trött som jag, men jag vaknade tidigare än honom. Jag var vaken vid 4 första tiden eftersom det var några hundar som levde om ute i hundgården och sen så vaknade jag klockan 8.50 och funderade på varför inte Casper hade vaknat än, men jag låg kvar i sängen bara för att inte väcka de som sov.

Idag är det sommarvärme nästan, vi har 16 grader varmt i skuggan och man vet inte riktigt hur man ska klä sig eftersom man är förkyld, sen har man inte gjort så mycket förutom att tycka att det är alldeles för varmt för att göra något. Jag har roat Casper hela dagen. Konstigt nog ville han vara ute så jag har jagat honom så att han inte ska äta sten lera m.m. Sen så har jag sorterat bort lite kläder som har blivit för litet för honom....ska se om jag orkar leta reda på kläder till nästa barn, så att man kan packa bb-väskan har inte gjort det än, är i v35 går in i v36 till veckan, men jag har inte orkat packa....men borde nog börja tänka på det eftersom kommer den här lika tidigt som Casper så är det nog inte så långt kvar innan jag ska in på bb....men som sagt om jag orkar ska jag packa väskan idag eller imorogn eller i över morgon...har ju lite mer tid nu när jag går på havandeskaps penning.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa om hur du har det. Hoppas graviditeten går bra :)
    Jag är inte långt borta nu, kommer hem 7 juni tror jag.

    SvaraRadera