torsdag 30 april 2009

promenader i det vackra vädret

Har inte skrivit på ett tag eftersom vi varit ute hela dagarna jag och Casper. Det har varit sånt fint väder så man har inte velat vara inne. Vi har hunnit rida tre hästar och köra en häst....vågar inte riktigt köra de stora hästarna än när Casper är med eftersom de inte riktigt är trafiksäkra mot lastbilar, och det körs det mycket av nu för tiden. De kör till och med som dårar så vi har fått hålla oss till korta ridturer på gården i skritt eftersom marken inte har torkat upp och det är lerigt över allt.

Sen har Casper hunnit åka fyrhjuling och hoppa i lerpölar och badat i skitiga vattenpölar. Mamma har haft fullt upp med att följa efter för att se så att han inte ramlar och slår sig eller nått...Det är ju fortfarande halkigt på sina ställen eller djupa hål man kan ramla i....de som är jobbigast är de som ligger under vatten så att man inte hinner se dem, men Casper har klarat sig undan hålen.

Nu ska vi ut och se om han vill sova en stund i barnvagnen medan vi promenerar mot Jörn....sen om jag orkar promenera ända in till Jörn är en annan femma, som tur är har jag min mamma som kan komma och plocka upp mig om jag tycker det blir för jobbigt att gå med min tjocka mage och mina bekymmer med benen. Men snart är det över, ska ha om en månad så det kommer att kännas skönt, fast lite konstigt kommer det nog att kännas att inte ha någon som sparkar där inne i magen. Så var det med Casper i alla fall men hur det än är så blir det roligare men jobbigare att ha de små liven ute speciellt om den skulle bli som Casper, han är inte stilla en sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar