fredag 3 april 2009

Förberedelser till 1 års kalaset

Idag så hade jag tänkt förbereda min sons kalas som blir 1 år imorgon :)

Helt otroligt att han har funnits 1 år redan i våra liv, tänk vad tiden går snabbt, jag tyckte att det var alldeles nyss han var ett litet knyte i ens famn. Det är nog inte fören man får barn som man inser hur fort tiden rusar iväg. Snart är han 15 och kör sin mope, men iof som det ser ut nu så är det skotrar och hästar som är det bästa som finns i hans värld. Men till sommaren får vi väl se vad han tycker om traktorn och allt annat vi har här på gården.

Har fortfarande inte fått tummen i att lägga ut kort på honom, men jag ska tömma kameran till imorgon så det kommer garanterat att komma ut något kort idag eller så imorogn.

Hejgen blir full med kalas på måndag fyller farbror joakim år så vi ska gratta honom och Casper på söndag nere i stan hoss farmor och farfar. Så det blir tårta hela helgen :)

hade annars tänkt göra lite grejor med mina hästar idag, men det är så tråkigt väder...snö snö och lite mer snö...hästarna väljer idag hellre att stå inne och glo än att gå ut och käka hö...de är nog lika less som jag på snön. men det måste komma snö för att den gammla ska försvinna så förhoppningsvis tinar det bort snart, men vi har säkert 1 meter snö kvar....men det är klart det är bara socker snö så kommer solen bara fram så säger det bara poff så är allt borta.

Nä nu ska jag försöka söva min son så att jag får någonting gjort här hemma, han har en förmåga att vilja hjälpa till så det brukar vara enklast att syssla med köksgrejorna medan han sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar