måndag 27 april 2009

regn, värk och en massa annat

Idag har det inte blivit mycket gjort, jag var i stan på möte med min chef om sjukskrivningen. Sen så handlade vi och åkte hem. jag var så trött och slut och hade värk i mina ben så jag la mig en stund på sängen med Casper....när vi vaknade hade jag sån huvudvärk så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Sen blev det inte bättre med att Casper var på dåligt humör och det regnade ute så att Viktor var inne och spelade hela dagen och han vet inte riktigt vad dempa sig är heller. han skrattade högt och fejkat (som han brukar göra när han vill ha uppmärksamhet) och sen volymen på tven smög höjde han hela tiden.

Eftersom det regnade så mycket så fick mina hästar stå inne, det är så geggigt ute nu när snön håller på att tina och kälen inte har gått ur backen än. De värkade vara rastlösa inne i boxen men de såg ut att tycka att det var skönt att komma in också.

Nästa sak var hundarna...var de leriga innan så vet jag inte vad de är nu, kanske vandrande sandsäckar som har ett hål i sig eller nått....de kan då skita ner och försöka hålla de inne hela dagen går inte, men visst de har inte alls varit ute lika mycket som de i vanliga fall brukar men de räcker med att de går ut i två sekunder så är de skitiga. Tänkte klippa och bada dem, få se om klippningen får bli imorgon om jag orkar, badningen får vänta tills marken har torkat upp.

Nu ska jag söva min son och sen tror jag att även jag ska krypa till kojs för jag känner mig inte riktigt frisk och det gör inte Casper heller så jag gissar att han kommer att vakna runt två tre i natt oh villa ha lite nässprey och bli upp passad på tills han kan andas igen...men som sagt tur att han inte har feber i alla fall utan det är bara förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar