söndag 19 april 2009

Akuten

Igår eftermiddag/kväll så ringde vi sjukvårdsrådgivningen för att höra vad vi skulle göra med våran son eftersom alvedon inte bet på febern, han hade ändå nästan 40 i feber med alvedon i kroppen. Han ville även varken äta eller dricka så de tyckte vi skulle åka in på akuten med honom.....så vi gjorde det, men de hittade ingenting. Vi hade hoppats på att han hade något baktrielt så att vi kunde ge han en pencellin kur och sen hade vi våran gammla Casper tillbaka, men nej då det är ett virus som vi inte kan göra något åt. Vi kan inte göra något som gör honom bättre, bara fortsätta som vi gör med att tvinga i honom allt som han vill ha i flyttande form och hoppas att han inte blir uttorkad, blir han det får vi åka in och lägga in honom.

Fortsätter det så här kommer vi inte ha någon Casper kvar, han är jätte mager. Idag så har han bara lite feber som tur är, då kanske det vänder. Jag säger kanske eftersom han har haft feberfria dagar men vägrat äta och sen fått tillbaka febern. Jag hoppas det snart vänder, jag vet inte annars vad jag gör. Men som sagt lite feber idag runt 38 men han vill fortfaraned inte äta, vi har fått i han lite vatten och lite lite blåbärssoppa sammanlagt kanske 200 ml av allt.

Annars har det inte hänt så mycket under dagarna, det blåser och stormar ute så jag kan inte hitta på något med hästarna utan att de blir rädda så det blir nog bara mockning och sen ta in lite spånbalar så att man slipper gå så långt för att hämta. Det är väl det jag har planerat idag.

Sen kommer mamma och pappa hem igen från en begravning i södra sverige det ska bli skönt för då kan jag kanske få ågna lite tid med min pojkvän, vi ser inte varandra så mycket nu när Casper är sjuk och det finns massor att göra på gården. Sen får vi se vad mamma och pappa säger vi har gjort om lite här hemma, nu når de har varit borta. jag hoppas de blir nöjda för vi blev riktigt nöjda. :) Om jag inte kan vara ute och göra grejor så får man hitta på något här inne för att inte bli galen....jag är ju mer en ute människa än inne människa har jag konstaterat nu när han är sjuk....dagarna blir väldigt länga när man bara ska vara inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar