söndag 20 september 2009

bilder och lite annat




Idag har jag faktiskt tänkt lägga upp några bilder på mina barn och djur. Jag har varit ganska lat sista tiden, men jag måste göra något åt det hela :)

Idag vet jag inte vad det är med Casper....han vaknade klockan 4 dock i natt och ville inte somna om, men han var pigg och busig som han brukade vara, han var ute och hjälpte till följde pappa med traktorn för att plöja och då somnade han under färden...inte konstigt han var ju som sagt vaken klockan 4...men i alla fall så vaknade han och han bara skrek och skrek och skrek, vi fick inte tyst på honom vi fick inte bära honom och han ville inte gå, han låg bara och snurrade i sängen och skrek, när vi tog upp honom så gick det inte att hålla honom utan han fortsatte att skrika och snurra på golvet, han tog sig för huvudet, dunkade det i golvet och som sagt bara skrek. jag tog en temp på honom, tänkte att det kunde vara öroninflamation, men ingen feber men jag gav han en alvedon och efter en liten stund blev han lugnare och nu är han som vanligt...efter att vi våldhöll han i sängen och jag höll för öronen och allt bara var tyst....kan han ha haft ont i huvudet? Han hade lite svårt att andas genom näsan när han vaknade så vi gav han några droppar och det löstes upp snabb men han fortsatte att skrika i alla fall, men frågan är om det kan vara så att han var tät och att det orsakade ont i huvudet och lock för örat eller något...sen upptäkte vi att han ska nog inte äta plommon, han tog ett plommon i morse som han dock inte tyckte om men han fick röda prickar i ansiktet av det...kan kanske vara plommonet som orsakade hans humör...jag vet inte men alvedonen hjälpte och nu är han ute och leker precis som att inget har hänt....

Laban sover och sover, leker en stund men inte så mycket just nu eftersom han är förkyld, han har vänt sig några gånger till och greppar och sparkar på leksakerna, riktigt kul att se eftersom Casper inte var sån när han var liten, han var mer att man skulle göra allt åt honom, vaddå leka själv, du kan ju dra i snöret så att det blinkar åt mig, tror jag han tänkte medan Laban tänker ååå det här var kul, låt mig försöka låt mig försöka... han har en del leksaker i sängen, det får man stänga av när han har somnat för kvällen annars vaknar man mitt i natten av att han sätter igång och leka...men det är rätt okej så länge han inte gråter så får han leka på :) Men natten vill man att de ska sova ändå

Nä nu ska jag styra upp lite middag...det blir laxlasange...mmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar