torsdag 13 maj 2010

Mani

Idag så har mina barn fått bada...det syntes inte på dem senare under dagen då de fick vara ute och leka. Sen dessutom snoriga och hostiga så jag tror det var mer snor och lera i ansiktet....men men det blir väl att de får bada imorgon igen, denna gång lite senare på kvällen....men det är riktigt bra om man vill ha ut lite snor från de där små liven.

Igår började vi träna fölet att gå i grimma, det gick riktigt bra, idag gick den helt utan problem framåt. Hon bråkade inte ens någon gång. Sen lyfte jag även ena fram hoven lite bara för at se hur hon reagerade och det var lite spännande. Tror jag har hittat hennes namn nu. Hon ska få heta Mania (eller hur det nu stavas, har inte kollat upp det) Månblomma, men ska kallas Mani.

jag var även på promenad med pappa idag. Vi var ute och gick i ca 1 timme. Vi hade med oss Socke, tanken var att jag skulle träna henne, men vi fick några renar till sällskap och då var hennes tankar någon annan stanns. Det gick inte ens få kontakt med hunden...jaja men det kanske går bättre nästa gång.

Nu ska jag gå och sova så att man orkar tillbringa en tid på leos med barnen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar