torsdag 6 maj 2010

Vilka två händelserika dagar :)

har inte skrivit på ett tag. jag har varit sjuk och har inte jag varit sjuk, ja då har övriga familjen varit det. Just nu är jag trött eftersom man inte fått så mycket söm på sista tiden och ont i halsen har jag börjat ha. jag har jobbat helgen och ska jobba igen till helgen, känns jobbigt då man inte fått sova så mycket, men förhopningsvis får jag sova i natt och en stund på dagen imorgon.

Ja jag har en del att berätta, konstigt nog vet jag inte vart jag ska börja, men jag börjar väl med mina barn :)

Laban har än så länge inte fått en större tå men den är fortfarande röd så vi håller koll på den, men man kan hoppas att den inte blir värre.

Casper går mer eller mindre på pottan själv nu. man behöver bara säga att han ska sätta sig där så går han dit utan bråk. han kissar utan bekymer och igår lyckades han bajsa ocksa. Idag har det inte blivit så mycket potträning då jag varit ute hela dagen och min syster fått passa barnen, vi kommer till det snart. Men sen fick Casper även en cykel igår, han var riktigt stollt över den. han har inte kommit på att man ska trampa, men det är nog lättare för honom att träna å cykeln än på tre hjuligen, då tramerna sitter en bit fram och han lutar sig hela tiden fram mot styret och tippar med den. men med cykeln så har han tramperna just vid sadeln som han värkar tycka bättre om. Sen så slipper han tråna efter Viktors cykel.

Nu till idag då :) Vi har väntat på att en av våra hästar ska föla, men jag har haft ett litet papper som jag gått efter där de har vad man ska kolla efter när det är dags för fölning. Hur som hällst så fanns det inga täcken på att hon skulle föla, hon har haft mjölk i juvret men varken spentillväxt eller att det droppat eller sipprat någon mjöl, inte heller har hon varit så slemmig eller svettig heller. Men i alla fall så imorse hedde jag ut henne, gjorde iordning mat till de andra hästarna och henne. Sen gick jag in och sövde Laban, sen när jag kollade ut genom fönstret låg det en liten sak och trillade i leran, så jag gick ut och tog in hästkompisen och mockade och gjorde iordning en box, tycker inte att det är något trevligt väder at föla i och absolut inte ute i en lerig hage. Men i alla fall blev jag paff, då hon ine visade några tecken alls för fölning och innan vi gick in så åt hon på sitt hö och värkade inte alls så bekymrad. Hon var dessutom inte svettig när jag kom ut till henne så det måste ha gått riktigt fort.

Efter mycket om och men och framför allt stök så fick jag in de i boxen och nu har jag sövt Caser medan mamma passar Laban. Nu ska jag äta och sen vila lite innan Caser vaknar för att sen gå ut och kolla lite närmare på fölet, tror det var en flicka men är inte säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar