onsdag 26 maj 2010

Östersund?

Snart har denna vecka gott och jag har inte hunnit med någonting. Mjukis har börjat gå skift så jag har varit själv med barnen på kvällarna. Det har varit en liten konstig känsla. Barnen började sköta sig bra men i två dagar så har de varit riktigt jobbiga just vid nattningen. De bråkar och busar och gör allt som jag inte vill att de ska göra, man har önskat att man bara haft ett barn, så mycket enklare det skulle vara...men när de väl har somnat så har man glömt allt. barn är fruktansvärt söta när de sover...visst annars också men ibland önskar man att man kunnat få lämna in dem någonstans.

Annars idag...jo Casper var duktig idag och tog av sig kläder och blöja alldeles själv. Sen var han riktigt duktig och bajsade på kattlådan...önskade dock att han gott på pottan men jag får skylla mig själv för jag sa förra gången han satt på pottan att kattlådan var katternas potta....så han tyckte nog att han kunde gå på den med....men jag ska vara glad....han är ju rumsren i alla fall :p

Jag har annars mest troligen fått ut Lotta på foder. Hon ska ner mot Östersundstrakten och sen får vi se vad som händer och sker om hon kommer tillbaka eller om hon blir kvar där. Det känns skönt att det blev foder till och börja med för eventuellt senare köp. Jag hoppas att de ska trivas ihop så att hon får komma till någon som bryr sig om henne och har tid för henne.

Jo annars så är det väl prat om att Mjukis ska börja jobba i Östersund...det är inte bestämt ännu något men han har pratat med dem och det ser väl inte helt nattsvart ut, sen beror det ju på om han trivs och vad han får i lön...självklart vill vi inte flytta så finns det andra jobb i närheten som kan tänkas duga åt Mjukis så kan det nog vara så att han tar det erbjudandet istället. men om han skulle få jobb skulle det betyda att han och jag skulle bo på olika håll till att börja med för att senare när man hittat boende och kanske ett jobb till mig att vi flyttar. Så nu håller jag på och se över vilka djur jag kan tänkas klara mig utan...så är det någon som vill ha 2 skölpaddor, 2 marsvin eller 1 orm så är det bara att höra av sig...eller vara fodervärd till någon av mina hästar för det gissar jag att jag måste skaffa om jag blir ensam med barnen ett tag här uppe....Klarar nog inte av att ha både barn och alla de här djuren själv, men hästarna kommer jag inte att sälja utan bara foder eftersom hästarna, hundarna och katterna är mina favoriter. kaninen kommer att få vara kvar då det är Caspers favorit bland inne djuren.

Nä nu är det dags att gå och sova så att man orkar med busfröna imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar