onsdag 22 juli 2009

det är inte våran tur i sommar

I sommar testas vi verkligen....det är inte meningen att vi ska ha varken pengar eller hus tror jag, i nästa oväder som kommer brinner väl vårat hus ner eller nått annat helvete händer. När åskan gick för en vecka sedan var vi i stan, när vi kom hem så funkade varken telefoner eller mobil laddare...jaja tänkte vi det var ju inte så farligt. Vi hade som tur var dragit ut tv och dator. Sen upptäckte vi att taklampan i sovrummet hade gått...jaja några glödlampor gick ju att köpa tänkte vi, men nej det var inte glödlampor som farit utan någonting i själva lampan. Igår när vi skulle sätt igång värmepumpen för att det var så rått ute och det kom in i huset upptäckte vi nästa smäll....åskan hade tagit den med. Vad kan den ha tagit mer???

Jag tror det är meningen att jag ska staffas och bo i en jävla lägenhet eller inne i stan bara för att jag hatar det....bara för att jag inte ska få hålla på med det jag tycker om, jag vet inte vad för ont jag gjort värden men något hemskt måste jag ha gjort eftersom jag straffas hela tiden. Har ett jobb jag inte trivs med, har inga pengar, inget körkort, inga vänner som jag kan umgås med, ingen hobby för jag har det stora ansvaret över barnen och då finns det inte tid till någon hobby, för allt annat är viktigare. Men snart blir det väl ändring på det, har ju turen att ha två tjejer som tar hand om mina hästar för tillfället, men när de åker tillbaka till kiruna blir det väl ingen sömn här inte eftersom jag måste ha barnen 24 timmar om dygnet och se över hästar, kaniner och gud vete vad så får väl barnen följa med på allt....får väl skaffa en lina som gör att jag alltid vet var Casper är, för han försvinner så fort man sätter ner han på backen. Nu vet jag vad alla tänker...gör dig av med djuren...men i helsike heller, djuren har kommit för att stanna, vad ska jag då göra om jag inte har djuren??? Jo ta hand om barnen som naturligtvis är allt för mig men hur det än är behöver även jag ett andningsrum och det får jag ingenstanns om djuren försvinner...har ju redan slutat med all annan hobby...har aldrig tiden att ta upp en bok eller sätta mig att måla eller sätta mig att skriva (får bara bli korta beklagande blogginlägg)

Vad mer är skit...typ allt, jag är trött, slut och bara önskade att man hade pengar så att man kunde se lite ljus i framtiden, men jag blir väl snart av med jobbet så att jag och mjukis få leva på socialen...känns som att det är där vi kommer att hamna. Visst skulle jag kunna gå tillbaka till jobbet, men heregud att man inte ska kunna få vara mammaledig utan bekymer på något av barnen, plus att då dör väl mina söner för att de har en far som inte vaknar. Fattar inte hur man kan sova igenom barn som gråter. Men men han gör så gott han kan, det är som sagt inte meningen....får väl se om det blir något bröllop som vi hade tänkt...alla pengar måste läggas på huset nu innan hösten/vintern så att vi kan bo någonstanns.

1 kommentar:

  1. Jag tycker synd om dig när jag läser ditt beklagande.. Hoppas att det löser sig och vill du ha hjälp sen med djuren så är det ju bara att höra av sig... ;)

    SvaraRadera