söndag 12 juli 2009

Ett tag sedan

Det var ett tag sedan jag skrev. Har inte orkat skriva eller lägga ut kort, men jag ska lägga ut några bilder snart, börjar vara dags igen att visa lite fina kort om vad som händer och sker på våran gård och hur barnen växer.

Om jag ska erkänna så har jag börjat känna mig lite nere, har ont i kroppen och bristen på sömn gör inte saken bättre. Har inte riktigt så högt tålamod. Jag ser hur saker och ting håller på att förfalla runt omkring än, men orkar inte göra något. Fick jag välja i dagsläget så skulle jag sitta i en soffa och bara stirra rätt ut inte tänka inte göra något.

Idag så var vi i Villvattnet och såg på hästtävling. Maraton körning rättare sagt. Det var kul hittade en ny favorit att heja på, hästens namn var Pål. Blev lite besviken att inte Tenn Frej var med, men ägaren verkade ha bytt häst. Antingen har hästen fått gå och blivit sällskapshäst, eller slaktad eller såld...vem vet vad som har hänt honom men som sagt lite tråkigt var det att inte få se honom. Casper var med, men var inte så intresserad av hästarna, han hittade en åkergräsklippare som var så mycket mer intressant....har nog ingen suck i att försöka få honom till en hästkille...Han har föresten börjat prata, kom fyra ord bara så där...katt, pappa, traktor och mamma. Mamma lärde han sig sist...traktor och pappa kom samtidigt när han hörde hur traktorn for från gården....hissa om man är lite besviken...men men han är ju lite pappas pojke nu när det bara rör sig om motorer i hans huvud. Sen har jag fullt upp med Laban eftersom han är i nått slags il att han inte vill sova. Han är mer eller mindre vaken dygnet runt.

Sen har det kommit två tjejer från Kiruna. De brukar komma och hjälpa oss på gården under sommaren, det är jag tacksam för, då blir mina hästar ompysslade lite. De har blivit lite åtsido satta nu när man får jaga två barn. Mjukis sitter väldigt mycket i traktorn så man ser inte till han så ofta.

Nu ska jag försöka gå och lägga mig, passa på när Laban sover....han vaknar nog snart igen.

2 kommentarer:

  1. vad roligt att Casper böjrat prata!! :D

    SvaraRadera
  2. Om du vill så kan vi snacka lite, tvivlar på att det gör att du blir mer pigg av det, men det finns alltid möjlighet att vädra lite då man pratar... jag å min syster vädrar nästan alltid med varandra :)

    sen så är jag i sjukt behov av någon att skicka sms till och bolla alla mina tankar och ideer med, som inte är familj.. å du kan bli ett bra offer.. eh.. menar bollplank... eh.. ja vad man nu kallar det :D

    SvaraRadera