torsdag 2 juli 2009

stan och en skön ridtur

Idag så har jag fått vara ledig från barnen nästan hela dagen. Morgonen började med sov morgon och när Laban vaknade runt 11 så steg jag upp och gjorde mig i ordning för att åka till Skellefteå, konstigt nog så höll jag på att dö av värmeslag när termometern visade 28 grader i skuggan och ingen ac i bilen, Jag var glad att mormor kunde ta hand om barnen.

När vi väl var hemma så åt vi och Casper var jätte trött så vi la honom för kvällen. Han kändes varm så jag tog tempen på honom och mycket riktigt han hade 40 graders feber. Han är värkligen en liten oturskorp när det gäller att vara sjuk. Han hinner just och pass bli bättre så bli han sjuk igen, men jag skyller på det dåliga vädret när de var på semester.

Sen när jag fått Casper att sova tog mjukis Laban så fick jag ut och rida. Det var en lång och härlig tidtur och en mycket efterlängtad sådan också. Fast det var mycket mygg och väldigt pigga hästar så var det helt fantastiskt...dock kommer jag nog ha ont i kroppen imorgon eftersom jag inte suttit på en hästrygg sedan förra sommaren. Dock har jag sprungit på marken och gjort en massa markarbeten med dem men det är inte alls lika jobbigt som att rida dem av någon konstig anledning. Men innerst inne tycker jag det är roligare att markarbeta hästarna, men det är mer rofyllt med en ridtur i skogen.

Nu ska jag gå och lägga mig efter att jag matat Laban...jag hoppas i alla fall att jag ska få göra det om han inte har bestämmt sig för att vara vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar