tisdag 7 juli 2009

Festivalen och Bröllopsplanering

I helgen var vi på festivalen i Skellefteå. Vi gick bara under dagen med barnen. Laban bara sov hela tiden men Casper ville åka allt typ. Alla karuseller var så roliga att kolla på men när han väl åkte så var det inte alls lika skoj. Lastbilarna var roliga, men favoriten var hästarna som snurrade runt...dock fick han inte åka dem, jag tyckte han var för liten för det. Vi lyckades dra med oss farfar ner båda dagarna...inte illa eftersom han värkar tycka om stan lika mycket som min kära sambo. jag är väl inte heller så förtjust i att gå på stan...på lördagen hann jag inte mer än ner så ville jag hem för alla människor. Det finns nog en anledning till varför man väljer att bo på landet.

Sen på söndagen åkte vi till farmor och åt mat. Casper lekte en del i lekparken som finns utanför och sen kom hans kompis River en liten stund och lekte, men det var inte så länge. Sen åt vi jordgubbar, Casper tyckte de hörde hemma mer på golvet än i munnen, det var bara glassen som gick ner. Ska lägga ut lite bilder senare från lekparken.

Sen har jag och Mjukis börjat planera för bröllopet, vi ska börja kolla upp vad allt kostar och hur bröllopsdagen ska vara. Jag har redan valt klänning, nu ska den bara sys och sen vet jag vad för brudbukett jag ska ha, men jag har lite svårt att veta om jag ska ha något mer. Hur som hellst så blir det bröllop nästa sommar :) Lutar åt någon gång i juni men kan bli i början av juli också...allt beror på, har inte riktigt bestämmt datum, men jag vill ha i juni, sen får jag se vad min sambo säger. Sen ska jag be min syster om hjälp med lite grejer, hon ska få vara med på ett ganska stort hörn i planeringen tror jag eftersom hon gillar att sy, håruppsättningar, smink osv :)

1 kommentar: