onsdag 17 mars 2010

inför vindelälvsdraget

Idag har det inte hänt så mycket. Mina föräldrar håller på att packa inför Vindelälvsdraget så jag har fixat och donat så att det inte är så mycket arbete ikväll när de åker och ordnat för imorgon bitti det som går.

Hästkursen blev inställd så jag behöver ingen barnvakt utan vi kommer vara här hemma hela helgen. Just nu håller jag på att föra över kort från kameran till datorn. Hade tänkt lägga upp lite kort här inom kort men jag får se när jag har tid med det.

Jag hoppas att det blir fint väder här resten av veckan och att det blir varmare....är less kylan, inte för att det är så kallt under dagen men under natten. Det går inte att mocka ut allt eftersom det fryser och man förstör grepar osv...så nu tycker jag det ska bli vår och värme.

Ni som inte vet vad Vindelälvsdraget är för något så är det en draghundstävling som börjar torsdag (lagen samlas onsdag kväll oftast) och slutar på söndag. Det är en typ stafett, en pinne ska fraktas från start till mål och medlemmarna i laget har en viss sträcka per dag de ska köra. en rolig tävling...nu var det ett bra tag sedan jag var med. det är rätt stressigt och det finns inga lagar gällande trafik just de dagarna...ni som vill veta mer kan gå in på http://www.vindelalven.se/vdrag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar