torsdag 4 mars 2010

Inte riktigt friska ännu

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det händer inte så mycket. Vi har kommit ut från magsjukan, men nu värkar det som att det är en till förkylning på gång. Laban ligger i feber idag och jag hoppas att han mår bättre imorgon.Fick dock en chock, trodde inte han hade så hög feber. Han var pigg och busig och lekte en massa. Jag skulle byta blöja och tyckte han var lite varm, inte överdrivet tänkte att han kanske var varm eftersom han lekt men tog en temp på honom ändå...39.9 så då blev det alvedon. jag trodde att han skulle bli lite slöare ju mer febern tog på honom men icket, han busade på i sin egen takt. jag hoppas bara att det bara han som blir sjuk den här gången.

Annars då? Jo vi var med laban till vårdcentralen igår pga av att mjukis var orolig för en vattenblåsa. Själv tyckte jag att den såg riktigt fin ut men åkte in för att lugna min kära sambo. De på vårdcentralen sa att vi skulle hålla det rent (som vi redan gjorde). Han skulle inte krypa så mycket på golvet, men det är svårt att inte ha honom på golvet då jag har fått riktigt ont i ryggen på sista tiden. I alla fall så förstår jag mjukis att han ville ha vårdcentralens åsikt om blåsan då den täckte nästan hela handflatan och upp mellan fingrarna. Den är riktigt stor, nu gäller det bara att hålla den ren.

Annars så har Casper börjat att försöka prata så smått....man får muta och lirka men ibland kommer det ord. Men ibland glittrar det bara i ögonen och han skiter i att säga något....bara skrattar. Idag fick han följa till järven på lekstund. Det tyckte han visst var riktigt kul och jag kan meddela att han somnade med en gång också när de kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar