lördag 6 mars 2010

Tredje dagen med hög feber

Idag är det tredje dagen Laban har över 40 i feber. Jag hoppas att det ger sig snart så att man kan börja ta med honom ut i det fina vädret. Han är även lite rosslig i lungorna så jag hoppas det bara är en förkylning och inget RS virus...men så länge han är pigg som äter och dricker är jag lite lugnare men det gör ändå ont i mamma hjärtat när man ser att de bara vill sova och att de inte orkar vara med i allt som syskonen hittar på.

Jag skulle egentligen åkt på firmafest idag men jag valde att stanna hemma, inte för att jag tror att min sambo inte fixar det utan snarare jag som inte kommer vara borta ifrån mina barn ett dygn. Det hade gott om de var friska men nu när en av dem är sjuk blir det så mycket svårare. Vet en gång när mamma ringde och frågade vart alvedonen var när jag och mjukis var ute och åt...mitt hjärta sa att jag skulle sätta mig i bilen och åka hem igen, men vi genomförde middag och bio ändå. men bara det var tufft, då kan man ju undra hur jag skulle klara ett dygn?

jaja annars händer det inte så mycket på den hår gården. Solen skiner och jag känner att det går åt bättre tider och jag börjar vilja vara ute. jag hoppas bara att vädret fortsätter så här :) jag vill ha vår och sommar :) Till veckan kommer det två tjejer från Kiruna hit, de ska vara här några dagar under sportlovet, kan inte förstå varför? Men det kan ha med hundar och hästar att göra, men den här gången kommer de framför allt pga av att få köra hund tror jag :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar