onsdag 2 juni 2010

campa???

Nu känner jag mig jätte stressad inför bröllopet, jag vet inte hur jag ska finna tid till allt, fast det mesta är klart så är det ändå mycket som ligger i mina händer och ska planeras. Inte för att vi ska ha ett direkt jätte planerat bröllop, men vi ska ha lekar och sånt.

Vet inte om det kommer bli lekar för mig och min sambo men det är säkert någon som hittar på någon dum lek som man ska leka....det brukar ju höra till bröllopet precis som när någon ska hålla tal. Nu vet jag inte om det kommer ske heller för jag tycker det är upp till var och än. Jag vill ha det nästan så simpelt som möjligt och det kommer det nog att bli.

Annars då....ja som ni ser på tiden så har jag inte riktigt hunnit med att krypa till kojs, ska snart försöka göra det så fort jag skrivit färdigt det här. Ja som mitt tidigare inlägg så är det ju faktiskt inte själva möhippan jag hatar och vill bli av med utan det är den här känslan jag har just nu, den som gör att jag bara grubblar när jag vet att något är på gång men vet inte riktigt vad....hatar den känslan....det är inte bara möhippan men det är den som är närmast i alla fall....sen har vi bröllopet, sen blir det kanske att vara ensam här hemma utan min älskling, sen blir det kanske flytten...eller kanske hitta hem till mina djur,...eller nytt jobb....eller söka bostad...eller vara kvar här och allt rullar på som tidigare....eller att min sambo hittar ett annat jobb....eller mycket annat.......hatar det....det hade varit så mycket enklare om mjukis hade kommit hem och sagt den veckan åker jag ner till Östersund och trivs jag så stannar jag där så vi får börja leta boende då....då hade jag i alla fall vetat lite mer....men nu ingenting och det är så jobbigt...

glömde förövrigt berätta att vi var till Boliden och pratade med Maria på blomsterhandeln där...så jag ska gå in med bilderna på brudbuketterna till henne så ska hon fixa fram blommor och sånt som behövs....sen var det så fint väder så när jag var och hämtade ut mitt paket (som förövrigt var halsbandet jag ska ha på bröllopet) köpte vi glass och åt i deras park de har där ute. Det var en riktigt mysig stund....fast kladdig, sen åkte vi hem och lagade middag och senare under kvällen så tog vi och klippte naglarna på en av hästarna. Sen blev det att natta barnen som för övrigt inte alls ville sova, men jag lyckades söva dem till slut och nu har alla gott och lagt sig förutom jag.

Så jag tänkte jag skulle sova lite och se om jag kunde tvätta lite imorgon så att jag kan packa i alla fall lite av de grejer som står på listan....det är nackdelen med att inte ha så mycket kläder och framför allt finkläder, de kläderna står inte så högt upp på min lista att bli tvättade då jag hellre har mina ladugårdskläder. Vet bara inte vad jag ska packa grejerna i....någon som har en hockytrunk? Det är så mycket jag ska ha med mig av någon konstig anledning och jag vet inte till vad och jag vet inte om jag heller vill veta....en valfri högersko??? Men sen så låter det som att jag ska sova borta...funderade på att ta med mig tältet och fiskespöt och gummistövlar så att vi kunde fiska lite....lät lite som att man kunde tänkas campa och det hade varit riktigt kul....men jag vet inte om de andra skulle tycka det men det var ett bra tag sedan jag fiskade och jag saknar det.....man kanske skulle passa på nu när alla sover, vet bara inte vart mitt spö är någonstans??? Får nog fråga mats han vet säkert.....jag tycker inte om vatten men om jag får stå på land så är det riktigt mysigt med vatten framför allt om man har ett fiskespö i handen och förhoppningsvis inte få något napp....får man napp ja då får man hoppas att fisken inte är så tilltuggad så att man kan släppa i den igen.

Nä nog prat om fiske....men det hade varit kul....det kanske är någon som har lust att följa mig ut och tälta och fiska någon gång under sommaren??.....jaja jag borde uppsöka min säng barnen tar inte sovmorgon och ska det vara som tidigare nätter så är jag mer uppe och gungar sängar och tröstar gråtande ungar än vad jag blundar och ligger på en kudde.

1 kommentar:

  1. Min darling!! Där har vi fruhippan :)
    En campingtur med fiske från brygga :))

    SvaraRadera