onsdag 16 maj 2012

Berger träffen

Har haft fullt upp med att vara ute hela dagarna och njuta av det vackra vädret. Det var ett tag sedan solen var framme så när den väl tittade fram var jag ute. Vi har dragit fram husvagnen och gått igenom den och nu så håller jag på att packa inför berger träffen. Först hade jag tänkt att bara Gombo skulle med men min karl vill ha med sig sin vovve så han kommer också få följa med. Det kommer bli spännande och roligt med en sån här liten semester. Mina söner kommer få vara hemma så jag kommer nog få ladda batterierna lite grann. Min äldre pojk ska vara hos farmor som han ser jätte fram emot. min yngre ska få vara med mormor och morfar. Han ville också vara hos farmor men då han är lite hemma kär så blir det att han ska få vara här hemma på gården med mormor och morfar, mest för att mamma ska få känna sig trygg när hon är borta ;)

Annars då? Ja det händer inte så mycket, det är de vanliga sysslorna med djuren, mat, ompyssling och borstning m.m som görs här på gården. Mina lamm har kommit på att det finns en värld utanför stalldörrarna så Gombo har lite jobb med att hålla dem kvar och eftersom de har horn så är de lite läskiga och bagglammen är inte sena på att förstå det så de sänker huvudet och springer mot honom. Då kommer stora monstret lena och skyddar lilla Gombo och då kan man bli lite kaxig igen när man har matte som stöd där bak.

testade på agility med Gombo här på gården. funkade jätte bra så länge jag hade koppel. Jag tyckte han var så duktig i kopplet så jag tänkte jag kör utan en sväng och se hur det går, han ser ju ut att ha kul. När han kände att kopplet lossnade så tog det typ 2 sekunder så satt han på bron och förstod inte alls varför jag lockade och gjorde mig fjantig. Innerst inne så såg jag att han sa ungefär så här "matte om du nu tycker det här är så himla roligt, så kan du springa banan själv, jag kan titta på så att du gör rätt." Nått i den stile tror jag han sa för när jag gav upp och packade ihop grejerna kom han som en kanon och stuttsade och funderade på vad för kul vi skulle hitta på. Fick han välja så skulle han vara ute bland fåren hela dagarna och det var självklart dit han tyckte vi skulle gå. Han tittade på mig och sprang och ställde sig vid ladugårdsporten och tittade på mig med en väldigt glad och vivrlande svans. När jag sa att vi inte skulle gå in dit så kom han farandes och funderade självklart på vad annat kul vi skulle hitta på och jag tog fram borsten för att försöka borsta honom....tror att han är mer tovig nu än vad han var innan då han mest rullade runt i gräset och försökte äta upp borsten. Men jag tror jag tog mig igenom pälsen hyfsat tillslut i alla fall.

Nä nu ska jag fortsätta med mitt här hemma innan det blir dåligt väder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar