söndag 20 maj 2012

Hemma igen

Idag kom vi hem efter en helt underbar helg nere i södra sverige. Vi hann se mycket och träffa många fina vovvar och trevliga människor. Vi fick även visa upp min fina kille som lyckades fixa till sig ett CK på första utställningsförsöket :) Gissa om matte var stolt över detta. Han lyckades tyvärr inte gå vidare i bästa hannar men det gör inte så mycket i mina ögon sett i alla fall. Det var kul så nu ska det tränas lite mer och ställas ut lite mer fram över så får man se hur det går, dock bara på hobby nivå plus om han själv tycker det är roligt. han tappar fort intresset på saker så vi får väl se. Sen råkade vi missa bästa uttryckklassen, men det gör inte heller så mycket då priset ändå stannade inom familjen så att säga ;) Inte heller gör det så mycket för mig då jag vet att han är 1 i bästa uttryck i mina ögon sett ;)

Det var kul att träffa alla dessa människor man haft kontakt med via mail och FB plus att träffa alla de andra. Men de troligaste var nog att träffa uppfödaren och Gombos syster :) kan ju inte påstå att de var lika på något vis men en söt liten krabat var det :) Nästa träff ska jag se till att vi kan stanna lite längre än den här gången, men måste man hem så måste man.

Ska lägga upp lite bilder senare på träffen :)

Imorgon blir det tårta och presenter då min lilla kille fyller hela 3 år :) Vet inte vart tiden tar vägen, men fort rinner den iväg. Sen blir det ännu mer tårta på fredag då min man fyller år och sen blir det ännu mer tårta på lördag då jag bokat in kalas för dessa två herrar.

Så morgondagens planer är alltså att städa och fixa lite här hemma, packa upp efter helgens resa och förbereda lite inför kalasen...sen hade jag tänkt ta tag i Gombos hals och raka bort lite hår för att se hur det blir....kommer nog upp bilder där också även om jag skulle misslyckas ;)  

2 kommentarer:

  1. Haha, tycker du inte de har någon syskonlikhet...?
    Kul att träffas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var riktigt kul att träffas :) Nja förutom färgen så var de väldigt olika ;)

      Radera