torsdag 10 maj 2012

Veterinärbesök och annat smått och gott

Idag så begav jag mig till den stora staden Skellefteå för att göra ett veterinärbesök och andra nödvändifa ärenden. Veterinärbesöket gick  bra förutom att mina barn höll på mer eller mindre riva stället men både katten och hunden skötte sig fin fint. Tyvärr har de en matte som är mer virri än virrigast så hon glömde stamtavlan till vovven så nu måste jag ner igen någon dag för att fylla in den. Men Gombo blev röntgad och vaccinerad....dock som sagt måste jag ner igen för att få det i fyllt. Så nu hoppas jag på bra resultat.

Mina andra ärenden blev att göra min äldre son nöjd med att han fick köpa sig en ny kompis till den ensamma fisken som förlorade sin vän här för en vecka sedan. Sen kom vi hem med tre andra fiskar som jag valde då jag ville ha någon algätare som tog på växterna. De var inte alls fina men jag hoppas de gör sin nytta där i akvariet. Jag ville lägga in mer färg i akvariet då jag tyckte att det redan var väldigt grått och trist där och vad kom vi hem med...jo två grådaskiga och en vit pansar mal och sen som sagt en svart/gul AIK Molly. Sen blev det en till växt, yngelkorg (då vi fått tillökning i akvariet) och syretabletter utifall vi skulle bli strömlösa. Det händer rätt ofta så det är bra att ha framför allt nu under sommartiden då det blir oväder.

Efter det besöket så var min syster snäll och tog barnen så att jag kunde tänka medan jag handlade mat inför helgen. Hon anar nog inte hur glad jag blev över att hon tog dem en kort stund. Sen blev det i alla fall att fika lite innan vi begav oss till att handla foder till djuren innan vi begav oss hemåt.

Sen fick jag veta två andra roliga grejer. min lilla söta lillebror gick och blev pappa till en underbar liten son vid namn Adrian. Så nu är han inte så liten längre...eller hur är det? :) Så nu väntar jag på spänning att få se den lilla varelsen. Tror allvarligt att mina barn aldrig varit så små...eller rättare sagt så var de mindre....men det är som förträngt. Så det man har förträngt har aldrig hänt så mina barn har alltid varit stora hulliganer. Eller som vi säger gulliganer.

Den andra grejen är att jag har väntat en längre tid nu på att en tik ska börja löpa och uppfödaren meddelade mig idag att hon äntligen kommit in i löpen så nu är det bara vänta på spänning och hoppas hon blir dräktig :) Tyvärr har jag haft lite otur på den fronten att de just inte blivit dräktiga. Men jag håller alla fingrar och tår att det lyckas den här gången :)




2 kommentarer:

  1. Då är det dags att börja tok-logga in på avelsdata igen, för att kolla röntgenresultatet, spääännande! Vi håller tummarna :)

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till A-höfter!! :D

    SvaraRadera