onsdag 23 maj 2012

Städat, friserad osv

ja jag har haft fullt upp idag, jag har städat och plockat bort alla vinterkläder, jag hoppas inte vi behöver de något mer på ett tag nu. Sen har jag hunnit med att frisera Gombo lite mer, eller rättare sagt försökt få det mer lite snyggare men det var inte så lätt så jag gav mig på Yermas hals, kan ju meddela att hon inte tycker om mig just nu. Jag vet ju att de kan bli sura, det märktes när jag kom hem med Gombo men att förlora lite päls...att de ska bli sura över något sådant? Jag tycker att de borde tycka det skulle vara lite skönt att få bort lite av allt lurv nu när vi går mot varmare tider, men icke så nicke.

Nu ikväll tittade farfar och Anna förbi för att gratta Laban, då de inte kunde komma på kalaset som är på lördag. Känner att det blir mycket tårta i alla fall, vi åt tårta i måndags idag (onsdag, på fredag blir det mer tårta då min man fyller år, på lördag för då är det kalas och sen hoppas jag verkligen inte att vi ska äta tårta på morsdag som är på söndag, fick jag veta. Här har man koll...eller? Visste inte ens om att det var morsdag, kan ha att göra att jag haft annat i huvudet att tänka på och sen för den delen är mina barn så små så här blir det inte något firande gissar jag, men då tänkte jag att jag kanske skulle försöka hitta på något till min mor....vad vet jag inte riktigt ännu, men något måste det ju bli.

Laban fick en ny grävmaskin för att ha i sandlådan, nu ska vi bara ringa efter ny sand så att vi kan få igång våran lite större sandlåda. Nu har det börja torka upp så nu borde en lastbil kunna köra och tippa sanden dit jag vill ha den. Så nu har vi två grävmaskiner till sandlådan, en som är lite lagad här och var men sen har han även en ny och hel grävmaskin. tror han kommer vara nöjd så fort vi blir färdiga som sagt var.

Sen kan jag ju meddela de som var på bergerträffen att jag har nog aldrig sett en sån lycklig hund som min Gombo. Vi tog en skogspromenad längst en väg som jag inte går efter under vintern. Den hade kommit fram så jag tänkte jag testar att gå där, lite geggit var det men sen hittade min vovve en stor snöfläck som inte hade tinat bort ännu....han busade och tjoade i denna snö och tyckte livet var toppen ;) Han tycker om värme men jag tror faktiskt att han gillar snön mer ;)

Inte de bästa bilderna, men kunde inte låta bli att försöka fota en hund som for som en tornardo runt i skogen bara för att han hittade lite snö


Race genom snön ( lyckades stå på huvudet) 


Full fart


Fick syn på en mygga (dock fastnade inte myggan på bilden)


Spannar efter Yerma


Visst ser ni hans busiga blick? :)


Myggan kom närmare honom och slutade även sitt liv kort efter att kortet tagits, frågan är bara om Gombo tyckte de var goda? Kanske innehåller något bra ämne hundar behöver? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar