söndag 13 maj 2012

Han hade A :)

Såg att min fina lilla vovve fick A på höfterna :) Gissa om jag blev glad när jag fick se det :) Det är bara lite synd att han har en sån glad svans :p Inte för att jag klagar egentligen för jag tycker om hans lilla knorr till svans, men jag tror det är något som domarna kommer påpeka då han har en väldigt glad svans. Men det ska bli kul att träffa uppfödaren och visa upp min stiliga kille :) Det var inte så länge sedan vi hämtade hem honom men en då.

Så vad är planeringen i veckan jo 4 års kontroll på min äldre pojk städa och kalas spekulera för min andra kille som blir stor hela 3 år blir han ju nästa vecka. Varför det börjas planera redan nu är ju för att man måste ju packa och planera runt rasträffen som jag ska åka på....längtar hur mycket som helst av att träffa andra som gillar den här rasen. Känner mig lite ensam av att tycka om rasen ibland då man umgås mycket med polar folket. Inte så konstigt egentligen då man är uppvuxen med polarhundar att man börjar umgås i de kretsarna heller. Så nu håller vi på att byta ut våra blandisar till renrasiga sibbar. Det är också en helt underbar ras som står en nära. Mycket lugnare än min hoppjärka till hund...men även om min hoppar och vill vara med över allt så har han öron han kan lyssna med, det har inte sibbarna riktigt, lite mer självständiga och envisa är dom. Sibbarna är lugna men de hittar på mer hyss än min sudd.

Nä nu ska jag sova gott och sen får man se vad man hinner med imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar