fredag 13 november 2009

läkarens magiska händer

Casper har varit sjuk i tre dagar, jätte hög feber och inget har hjälpt mot den. Vi varvade alvedon och ipren men det hjälpte inte, han hade fortfarande över 40 grader i feber. Så länge han drack så funkade det bra, men igår så ville han inte dricka och det slutade med ett besök på akuten. Det tyckte inte Casper om, han började gråta så fort han såg läkaren. Hur som hällst så hittade de ingenting, han var frisk som en nötkärna. Vi skulle ge dubbla alvedon dos för att se om det gick att få ner febern och det gjorde vi. Han fick det på kvällen innan han gick och la sig plus så fick vi i han lite vätskeersättning, idag vaknade han utan feber, utan någonting. Han hostar lite och han vill inte äta något men dricker som en häst, som tur är. Dock fick han tillbaka febern på eftermiddagen men nu räckte det att ge vanlig dos alvedon, så gick febern ner.


Laban har dock fått lite feber men den är låg och jag tror det kan vara tänderna, han är riktigt sur och gnager på allt han kommer över. Snart kryper han, det är inte långt borta. Nu kan han sitta och ha armarna som stöd, men det är lite svajigt och det händer att han blir lite bakåt tung så man får passa så att han inte ramlar och slår sig. Han står på alla fyra men har inte kommit på att flytta på benen utan flyttar bara armarna. Sen kutar han i sin gåstol som en raket, det är bara att se upp.

Annars händer det inte så mycket, mjukis har blivit frisk och jag känner mig inte sujk ännu. Men ont i kroppen har jag. Nu har jag valt ring så nu ska vi bara beställa den och bestämmt vilken färg jag ska ha i håret. Sen ska jag bara köpa så jag kan skicka ut inbjudningarna. Alla kommer dock inte få inbjudningarna eftersom jag inte vet adresserna. Så de får ett tråkigt maijl eller nått...vet inte hur jag ska göra där riktigt.

jaja nu ska jag in och roa pojkarna lite och kanske dricka något varmt...jag håller på att frysa ihjäl nu när det är kallt ute och kylan tränger sig in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar