lördag 7 november 2009

allt möjligt



Har inte skrivit på ett tag nu, men jag har inte varit på humör, känner mig fortfarande nere, men det börjar gå lite åt det andra hållet nu. Äntligen kan jag börja jobba med hästarna igen, vi har fått tillräckligt med snö så att de inte halkar ihjäl sig på isen.

Vad mer då, Casper är sjuk från och till hela tiden, lite jobbigt eftersom han blir så skrikig och använder inte sina öron när han är sjuk. Men förhoppningsvis borde det gå över snart. Laban kutar runt i gåstolen och är helt överlycklig..han har upptäckt att huset har fler rum än bara köket, jaga hundar och storebror är riktigt kul, men det tycker varken hundar eller Casper om.

Jag har äntligen bestämt mig hur inbjudningskorten ska se ut till bröllopet så nu ska det bara köpas in lite gejer så att jag kan göra dem och skicka ut dom till de som är bjudna. Har dock inte riktigt bestämt mig för vilka som ska få komma då det är några som inte visat att de är tillräckligt goda vänner för det.

Annars då, jo allt är som vanligt på denna gård, spring och rörelse hela tiden, har bestämmt att jag ska vara mammaledig en månad till eftersom jag fått höra att scheman strular och det larar jag inte av nu med mitt humör, få se om jag fortsätter vara mammaledig sen men det tror jag inte eftersom vi behöver pengarna. men men vi får e helt enkelt, just nu så tar jag en dag i taget och få se hur det går orkar inte planera så långt fram

vad mer...jo jag har köpt caspers första julklapp...har lite ångest till jul vet inte varför jag har bara det...men det är väl för att pengarna försvinner, man känner att man inte har råd, men en sak är klar, mina barn ska i alla fall få någon julklapp av oss, sen resten skiter jag i om jag ska vara ärlig, mina barn står högst upp på listan och där kommer de förbli sen kan resten komma och gå som de vill på den där listan.

Idag drog moster Jenny Casper i pulkan, var väl inte jätte roligt men det blev roligt när hon busade med Hagrid (min st bernhardshund) så att han tog tag i snöret och drog iväg med Casper...det var skit kul, vet inte varför det ska vara roligare med att en hund drar än att någon av oss drar, men det var roligt framförallt när han fick för sig att kuta iväg och casper fick åka snabbt.

1 kommentar: