måndag 9 november 2009

min dag

Idag har det varit en dag man bara vill ska ta slut och efter många timmar så gjorde den det också, har bara en grej kvar att göra sen får jag krypa ner i sängen och sova jag med.

Det började redan igår kväll med att min kära sambo blev sjuk, alla vet ju att när en karl blir sjuk så är han döende. I alla fall så var Casper vaken i natt igen pga av dålig i magen och sårig rumpa. I alla fall så tog jag hand om honom, halv sju blev jag less och tog upp honom, då var vi uppe en stund sen när Laban vaknade vid åtta så gick jag in med barnen och min sambo fick sova vidare, men efter en stund kom även han in.

Laban skulle bada så jag spolade upp badvatten till honom, Casper tyckte att det var han som skulle bada så medan jag tog av Laban kläderna så passade han på att klättra in i badkaret med kläder och allt. Så han fick bada med lillebror, av lillebrors förtvivlan. Han tycker nämligen inte om att bada med Casper eftersom Casper tycker att det är skog att spruta vatten på honom.

I alla fall när det var över skulle Laban sova middag, men det vägrade han så jag la mig en stund på sängen med honom, men han vaknade när jag skulle gå och tyckte inte alls att han skulle somna om. Casper blev nattad av pappa som samtidigt passade på att vila. När de gick ut bad jag mamma passa Laban så att jag kunde ta handd om hästarna.

Jag tänkte vara duktig och försöka hinna med så många som möjligt, det blev två eftersom de passade på att rymma ut när jag skulle ta ut en annan häst. Jag hann hindra två och den tredje hade jag i grimskaft så jag snabbt in med hästen i hagen igen och skulle leta redan på de två som hade dragit i väg. Mamma hade lagt Laban och han hade precis hunnit somna när hon såg hästarna passera så hon snabt ut. Vi två försökte spåra dem med bilen men de var borta bara så där. Tillslut hittade vi dem på grannens tomt, inte svettiga eller nått men väldigt pigga så jag valde att motionera dem lite till. Sen blev det in och äta, Casper skrek hela tiden och Laban sur för han fick inte göra något för storebror.

Sen middagen blev fiskpinnar och potatismos, Casper hatar den maten och blev inte gladare där. Efter maten blev det dock lite lugnare. Casper fick följa med ut och ge hästarna mat och vatten och leka av sig lite. Han fick även åka traktor med morfar till hans förtjusning. Mjukis passade på att natta Laban och de två sov nu när jag kom in i huset. jag la ner Casper och han somnade med en gång.

Det var min dag det och fast min sambo har varit döende idag så ska han ha en stor guld stjärna som hjälpte till med barnen fast han inte hade ork till det.

Nu ska jag se på tv och slappa en stund innan jag ska väcka upp Laban och ta hand om honom en sista gång, sen ska även jag sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar