onsdag 3 februari 2010

leksak till pappa och en sjuk mamma

Bild: Nita (mjukis pappas hund)

idag har jag varit duktigt tycker jag :) Mår inte prima men har ändå fixat stallet, lagat mat och plockat i diskmaskinen. Igår var barnen snälla så det var tur att jag hade feber då. Idag däremot så har de varit en pina så det var väl tur att jag inte hade någon feber utan kände mig bara hängig.

Barnen har bråkat och slagits och levt rövare. Nu äntligen sover Casper, den mindre får vara vaken en stund till och hoppas att han somnar senare.

Annars då? Mamma fick främmande så mina barn fick vara där och leka en stund innan de skulle sova, tror de hade rätt kul och jag hoppas att de sover gott i natt.

Mjukis har skaffat sig en ny telefon så han kommer jag inte få se ikväll eller imorgon...hans nya leksak är här och innan han har lärt sig den.

Mig själv då, vad har jag skaffat....jo en ny katt som kommer imorgon, mycket billigare än en telefon och desto mysigare :) Det är en långhårig sak som kommer, vet inte vad den ska heta men det ser jag när den kommer.

Funderar på att baka om jag orkar imorgon, få se vilket humör jag är på. Börjar känna mig less förkylningen och jag har bara haft den två dagar....

Börjar längta mer och mer till sommaren, är så less vintern och kylan....eller är väl less att man ska pälsa på sig så mycket av att bara gå ut och göra en grej. Jag hoppas vi får en bättre sommar än vinter i alla fall. Ska börja trska och röra på mig mer så fort det blir varmt ute.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar