tisdag 14 september 2010

en händelserik dag

idag har jag inte varit still många minuter. dagen började med att göra i ordning bustrollen för dagis, blev lite stressigt då Laban tyckte att det var dags att ta lite sovmorgon. Mamma och Pappa skulle iväg till ett umgänge mellan ett av fosterbarnen och dess mamma så mina barn fick åka med dom in till dagiset. Jag gjorde djuren och sen åt jag själv frukost, sen blev det att jag vilade en liten stund innan Jenny komme hem och det blev att vi flyttade runt lite grejer här hemma, blev rätt bra faktiskt.

Sen blev det dags att hämta trollen på dagiset och då åkte vi hem och började klippa Casper. I början kunde han inte sitta still och han for runt som det stack i byxorna...plötsligt så mitt i klippandet så passade han på att ta en tupplur. Min syster klippte och jag fick stötta hans huvud så att han inte skulle falla framåt med huvudet.



Fast han inte satt still i början och sen somnade så blev jag väldigt nöjd av min systers klippande. Här ser ni resultatet. Han vaknade till liv just när vi klippt färdigt så han var dock inte på det bäst humöret.



Sen blev det att båda pojkarna fick bada. Min syster passade dem medan jag började göra maten. Det blev en väldigt lätt mat, makaroner och köttbullar, mina barn blev överlyckliga och de åt som jag vet inte vad.

Sen blev det att städa undan och ge hundarna mat för att sedan gå ut. Barnen lekte först med deras nya leksak de fått från morfar, en grävmaskin de ska ha i sandlådan (kommer komma bild). Blev dock fort bråk så vi traskade ut i skogen istället. Där balanserade vi på trädm hoppade från stubbar och stenar och åt lite lingon. Sen blev det att träna vovvarna på lite sök, vi gömde oss och tränade på att vara tysta medan vovvarna fick leta. Sen blev det att gå till grannen och leka en liten stund innan vi gick hem för att ge hästar och grisar mat. Då blev det även ett kortis på studsmattan innan vi kände regnet falla och vi gick in.

Då blev det att göra redo barnen för sängen och det blev tre godnattsagor och lite bus innan de äntligen somnade. Då hade mamma och pappa kommit hem och med sig hade de mina landsköldpaddor som jag skulle få av fosterbarnets mamma. Så då blev det att läsa på lite om dem och sedan koppla in sladdar och göra färdigt möbleringen. Så sen blev det lite kvällsfika framför tven med min kära man och nu sover han så gott i sängen medan jag skriver här (han somnade under filmen och jag blev less på att se själv.) Så nu ska jag gå och sova, så får jag se vad mina barn säger om mina nya husdjur imorgon när de vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar