måndag 27 september 2010

förkylningstider och magproblem

Ja vad har hänt sen sist jag skrev? Vi har hämtat hem våran nya bil, jag har åkt på förkylnigen igen, laban har problem med magen så nu ska vi testa och se om det är mjölken. Jag började redan igår och han sov bra under natten, han är inte hård i magen. Har börjat föra dagbok för att komma ihåg vad han ätit, jag hoppas dock att han blir bättre.

Sen har laban hunnit fastna i en jätte gegga pöl, blev aldrig att jag tog kort på honom då han var vettskrämd och jag var väl lite skärrad jag också. Vi höll på att mocka ut ur lösdriften hos hästarna och han hade regnställ och ville ut i geggan så jag tänkte inte mer på det utan han var ju utanför dörren bara i geggan. Men sen hörde jag bara hur han började gråta så jag gick ut för att se vart han var. Då hade han hittat en vattenpöl en bit bort som han gått till och vatten och gegga går inte riktigt ihop. För mig så var det inte så djupt (gick upp till stövelskaftet) men för lilla Laban blev det jätte djupt och han satt som fast i geggan så jag fick lirka och efteråt blev det ett varmt bad innan det var dags för sängen.

Casper är i någon slags trots just nu, han bits, slåss och vägrar lyssna, lite jobbigt då han drar med sig lillebror i det men det är bara att bita ihop och hoppas att det snart ger sig.

Sen så har mjukis åkt iväg igen, så han är i Umeå i ca 3 veckor, men åker ner till malmö över helgen för att gå på någon slags fest som jobbet skulle ha. Flyger hem lördag någon gång så jag får väl se om han kommer hem lördag eller en stund på söndag om inte annat kommer han hem nästa helg för hoppnings vis.

jag håller på att snickra ihop en bolåda till mina landisar. Har hat en som inte vill äta så jag köpte vitaminer och kalk och den började äta som tur var. Ska försöka ta kort på dem så att ni får se hur de ser ut och sen hur bolådan blir.

Nu kommer det lite kort



Laban testar nya grävmaskinen, dock lite stor och bökig att gräva med, men rolig.



Casper provar deras grävmaskin, blev dock väldigt arg igår när han skulle gräva, då sandlådans sand inte hade tinat upp utan var mer eller mindre cement.



våran nya bil. Det blev c5 vi var och kollade på. Är riktigt nöjd med den, den är rymligare än volvon, dock röd men det duger...skitig har den hunnit bli men hur håller man en bil ren på landet och dessutom höst.



Labans fina frisyr som pappa gjorde för ca 2 veckor sedan. Kanske inte den finaste frillan, men nu kliar han sig inte bak i nacken som han gjorde tidigare. Han kliade så att det blev små sår, nu är det inte ett enda sår plus att håret kanske växer jämnare.

Nu ska jag hämta bustrollen på dagis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar