tisdag 7 september 2010

sjuk hela bunten

Jag och mina barn har trillat dit i förkylningsträsket här i veckan. Casper är den som varit värst, haft feber och väldigt trött. De har fått vara hemma från dagis, få se om de är friska på fredag då det är dagis igen.

Det händer inte så mycket annat än att man går och torkar snor och skiljer de två från bråket, de är inte alls kompisar när de är sjuka. Sen har jag inte orken, men man måste så mitt huvud är mer eller mindre tomt den här tiden på dygnet. Om jag inte torkar snor på mina ungar så är det jag som går och snyter mig. Hade ont i halsen men nu har det gått över till hosta i stället.

Imorgon kommer barnens farmor hit och vi ska ut i skogen och se om vi kan hitta svamp och lingon. Få se dock hur man mår, jag gissar att man kommer vara helt slut på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar