tisdag 28 september 2010

samtal

Idag så åkte jag på dagis och vi hade ett samtal. Det mesta handlade om Casper att han var sen i talet, han grisade och uppförde sig inte, han var en för aktiv unge tyckte dom. han hade inte ro att sitta still och lekte inte med andra barn. han förstod inte riktigt samspelet mellan barnen, men samtidigt så var han före i andra grejer så de förstod sig inte riktigt på honom. De ville kalla in nå pedagoger och jag tyckte det var helt okej. Det är bättre att de tar in någon nu än senare eftersom då hamnar han ju mer efter kanske. Men samtidigt har han gjort många framsteg sen han började på dagis så jag vet inte om de kanske har lite för bråttom. Ja i alla fall så påminde jag dom om att jag redan från början varnade om att han var en kille som skulle vara ute och leka för att få utlopp av sin energi och inte sitta inne. Jag sa även att han vägrade att prata, att han började men sen gick över till tecken och det ser de också nu. Men som sagt talet har ju börjat komma mer och mer här hemma i alla fall och han visade idag på dagis att han kunde visst sitta still och pyssla...han gjorde ett helt pärlhalsband som han var riktigt stolt över. Det gäller i slutändan att hitta någon som han fastnar för att göra, han älskar att sitta och måla och rita tex hemma om man är inne, eller lägga ett pussel. Allt funkar om det inte är så att lillebror kommer och förstör. Men vi får väl se vart det slutar i slutändan, han är ju dock bara 2.5 år.

Annars har vi bara varit ute idag, vi har varit och försökt plocka lingon igen, men det gick inte så bra eftersom jag hade en som hela tiden välte ut hinken eller åt de stackars bären vi hittade. Sen har de hoppat studsmatta, lekt i sandlådan, hjälpte moster i hennes bil sen blev det ingång och göra sig i ordning för sängen. De slocknade som ljus men Laban är lite orolig ikväll, ont i magen igen så jag får väl se hur natten blir, men han fick lite alvedon. Jag glömde se vad de åt på dagis idag, men hemma har han inte ätit något med mjölk i. Men jag ska kolla på fredag vad de åt till lunch för att se om det innehöll någon mjöl...annars vet jag inte vad det är som gör att han får ont i magen.

själv så känner jag mig ensam för ovanlighetens skull...eller...nä jag känner mig mer och mer ensam och nu flyttar min enda riktiga vän till Bangkok...inte det närmsta stället att bo på och det suger tycker jag...men jag tror hon får det riktigt trevligt och hon har varit där tidigare och jag vet att hon trivs så jag är glad för hennes skull...jag får hoppas att hon har tid att hälsa på i alla fall någon gång runt jul när hon kommer hem, sen får man väl se om man kanske åker och hälsar på henne, men bankok tilltalar tyvärr inte mig särskilt mycket. Vi umgås väl inte särskilt mycket men jag vet att när hon är i sverige kan jag i alla fall ringa och prata med henne om jag känner mig ensam eller har nått bekymmer...nu kommer jag inte ha någon förutom den här bloggen och min karl men han är ju inte heller hemma och inte alltid så pratglad i telefonen då allt beror på om han har tid eller inte. men jag får väl återgå till mina trognaste vänner djuren, jag får ge dem mer kärlek och omsorg och hoppas att de i alla fall är nöjda med mig som ägare.

Nä nu ska jag försöka fördriva tiden med något annat än beklaga mig här på bloggen, hade tänkt börja cykla men jag vet inte om jag orkar idag, är rätt trött och sen vet jag inte hur bra det är att träna när man har förkylning i kroppen, har en hemsk hosta med en massa segt slem som gör att det är väldigt tungt att andas i vanliga fall så med träning tror jag inte det blir bättre.






Ungefär så här pigg känner jag mig ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar