onsdag 1 september 2010

jag tror jag blir galen

Detta ständiga höstmörker gör att jag inte orkar någonting. Jag vill bara liga under täcket och hoppas att det är sommar. Men hur det än är så måste man göra grejer. Nu när mjukis har börjat jobba borta så när jag orkar så har jag faktiskt tagit upp mitt skrivande igen. Jag vet inte när jag skrev så mycket senast. Man kanske ska försöka få någon av alla berättelser färdig någon gång så det kanske kan bli någon bok av något slag eller så? Men det är ett av mina problem, jag blir less på att skriva efter ett tag och nästa gång illet kommer igen så vill jag börja på något nytt och inte återta samma berättelse....så jag vet inte hur mycket kladdet ligger över allt, men det ska ner i papperskorgen.

Annars händer det inte så mycket, som sagt mitt humör är inte på topp och barnen är livligare än vanligt nu när de har börjat dagis, vet egentligen inte vad jag tycker om att ha dem på dagis, jag trodde jag kanske skulle få en annan syn på dagis om jag hade barnen där för jag vet att det är viktigt att barnen få umgås med andra barn och roa sig men jag ser bara en massa tvång och politik över allt. Barnen får inte längre vara barn, utan de ska in i skolan fortare än fortast....inte konstigt att alla är skoltrötta och less på allt när de börjar högstadiet, man måste ju börja plugga och lära sig en massa redan som liten och man får inte välja vad man själv tycker är bra eller inte utan man ska följa dessa jäkla mönster, sättas i samma låda som alla andra, bli som alla andra, du får inte utvecklas och bli dig själv. Nä nu har jag bestämt mig för att kolla på olika möjligheter för mina barn och om det är så att jag måste flytta till andra sidan jorden för att de ska få bli egna individer så ska jag se till så att de blir det. Jag tror jag utbildar mig till det jag vill bli och tar med mig familjen...det tragiska är att vi är två om saken och om jag känner min man rätt så blir det att vi blir kvar här och jag får tynna bort och bli som alla andra, jag kan se mig sitta här på älderboendet i jörn och berätta om hur jag har jobbat där och inte vara nöjd med någonting...för det är så mitt liv ser ut att bli.

Ja då kan man ju skriva om politiken...ni kan ju gissa jag ska inte rösta, förut har jag gjort det men det är samma skit allt så jag skiter i det nu. De säger att man inte får klaga om man inte röstar men för guds skull om det inte är något parti som är bra då skam an inte heller rösta. Just nu så är jag less allt som har med detta land att göra. Jag blir bara mer deprimerad av att tänka att det är val år så nu lägger jag ner det....jag ska inte rösta så då behöver jag inte lägga ner den energin på det.

Annars så tror jag att jag ska anmäla mig till olika kurser nu så att jag kan se om jag tar mig in på min linje som jag vill gå. Då är man lite närmre sin dröm och ju närmre jag kommer den ju lyckligare kanske jag blir. Sen får man väl se vart man hamnar i framtiden men någonstans måste jag börja och det är många ämnen jag måste läsa upp för att bli det jag vill bli så det är väl bara att börja någon gång då kanske man är färdig när man är 40 typ :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar