lördag 11 september 2010

less på förkylningen

Mina pojkar är fortfarande förkylda, snoriga, hostiga och sura. Jag är också förkyld så pojkarna har fått vara hemma från dagis hela veckan. Men det är planerat att de ska på dagis på måndag om de inte får tillbaka feber.

I torsdags hämtade vi upp mjukis i långträsk, de jobbar i piteå hela nästa vecka så då kommer han att vara hemma. Är lite sur dock över att det egentligen är hans ledig vecka, men han måste jobba, han blir bara ledig tre dagar så mycket håller de i två ett veckorna. Sen blir han borta i tre veckor ser det ut som. Sedan får man väl se om han kommer hem eller om han blir skickad någon annanstans. Men börjar han inte få komma hem då han egentligen är ledig tror jag att jag ska ringa och klaga. Visst pengar är viktigt men familjen är mycket viktigare. Jag vill inte att han ska gå in i väggen heller, han måste kunna få vara ledig och koppla av också.

Annars så händer det inte så mycket här på gården, man sover lite och är väl inte på det bästa humöret men jag försöker hitta någon ljus punkt att hålla fast vid. Den här veckan är det självklart att mjukis är hemma som gör livet lite lättare, men frågan är vad jag ska göra när han åker och blir borta så länge igen. jag hatar att vi går åt mörkare tider, jag hatar väldigt mycket i livet just nu men det kan ju bero på att jag inte fått göra något jag vill göra på flera år. jag bor på landet och det ska vara lugnt och stilla men jag ser bara en massa måsten. Jag känner mig instängd. Även om jag nu tar körkortet kommer jag nog att förbli instängd. Jag älskar brännäs, jag önskar bara att det låg långt bort från jörn. Jag måste flytta och jag måste försöka få med mig mjukis på den linjen också. Jag vill inte att mina barn ska gå i den där skolan, jag vill inte att de ska växa upp där. Jag vill inte jobba i hela mitt liv inom vården eller på någon affär eller matlagningsbespisning...jag vill jobba med djur, hur svårt kan det vara att hitta ett yrke med djur som jag skulle kunna tänka mig att jobba med?

Nä nu ska jag försöka tänka positivt, jag kommer att komma på någon någon gång, jag ska bara försöka hitta vad det är. Men det blir väl i alla fall att leta sig ett hus närmre stan kanske i alla fall om jag ska börja plugga så att jag inte behöver krångla med allt. Även om jag nu tar och försöker få det där körkortet så tror jag att det bästa är att bo närmre stan så att jag kan cykla till skolan eller promenixa. Jag tycker inte riktigt om bilar och det är väl därför man inte vill köra bilen så mycket. Jag är född på fel tid, jag skulle ha varit född under häst och vagns tiden tror jag. jaja vi får väl se helt enkelt vart landet lutar.

något som var trevlig var ju att vara och leta svamp och lingon med svärmor, det var riktigt trevligt. Jag hade med mig pojkarna första vändan, jag hade tänkt att de skulle sova, men de hade inte tänkt göra det så de sprang och lekte. De plockade även lite bär och sånt, de verkade ha riktigt kul, men tillslut bestämde jag mig för om jag skulle hitta något att vända tillbaka hem och fixa så att mormor fick vara barnvakt en stund. men det var dåligt av svamp, det mesta innehöll en massa mask, men nu kan man i alla fall några namn så när pojkarna är större kan jag i alla fall berätta vilka som går att äta och vad de heter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar