torsdag 30 september 2010

förkylning eller magsjuka?

Ja igår var dagen som vanligt, vi var ute och strosade och allt var bra frid och fröjd. Jag bäddade ner barnen för kvällen och de somnade, även jag...vaknade av att någon kräktes...japp det var casper som kräktes och det var inte lite, han kräktes ner hela sängen plus golvet. När jag väl hade städat upp och tagit upp resesängen och tvättat av casper för torr pyjamas så var det min tur, dock inte krälas utan kallsvettas och väldigt bubblig mage. Jag blev sittandes på toan ett bra tag och min mage är inte bättre idag...tror det är förkylningen, men jag är less för jag vet inte vad jag vågar stoppa i mig.

Sen resten av natten ja mamma började med att sova ute hos pojkarna medan jag var inne på toa, casper kräktes mer under nattens gång. Sen blev han väldigt lös i magen och det är han fortfarande. Jag kom ut någon gång i natt till dom. jag tänkte skicka in mamma, men hon var inte här inne hon var ute och letade hästar, vi hade två busfrön som tyckte att de skulle gå ut, men de hittades senare ätandes utanför min dörr. Men jag somnade och vaknade av täppt näsa, ont i magen och ont i halsen.

Casper värkar också ha ont i halsen, huvudet och magen, sen är han väldigt snorig och trött. Sen har vi alla här hemma en sån hemsk hosta...

så ni kan ju gissa hur min dag ser ut...vila och ta hand om en trött febrig kille plus att aktivera en frisk väldigt busig kille...inte det lättaste när man själv inte är på hugget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar